ساری /

اجرای طرح آمایش سرزمینی در مازندران

،قائم مقام سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران - منطقه ساری گفت:حفظ و حراست منابع طبیعی مازندران در اولویت ویژه و جدی این سازمان قرار دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری .

مقدسی با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری به مازندران و شمال برداشت چوب از جنگل نیست افزود:واردات چوب و استفاده از مجریان توانمند در طرح های جنگل داری به منظور جلوگیری از قاچاق چوب،قطع درختان و کاشت نهال در سراسر مازندران است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بر طرح های جنگل داری بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست، گفت: جنگل های هیرکانی شمال کشور احیا می شود.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر تدوین سند آمایش سرزمینی مازندران، تصریح کرد: جنگل هیرکانی نفس جنوب البرز و تهران بوده و در صورت عدم حفاظت بهینه از این منابع خدادادی باید در انتظار مخاطرات زیست محیطی بی شمار باشیم.

مقدسی راهبرد سازمان در حوزه نظارت و حفاظت را تقویت نهادهای حاکمیتی دانست و افزود: کمیته ملی ارزیابی برای تدوین توسعه پایدار جنگل و مراتع کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت : تیم جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتقاد راسخ دارد که جوامع محلی را در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت دهد.

مقدسی با اشاره به اهیمت بهره گیری از فناوری و اجرای قانون ممنوعیت تغییر کاربری در شمال کشور، گفت: 85 درصد سرزمین مازندران را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

در این مراسم از خدمات پنج ساله عباسعلی نوبخت در دوران تصدی این مسئولیت تقدیر و ستار بابایی سوادکوهی به سمت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری در دولت تدبیر و امید منصوب شد. بابایی پیش از این مدیرکل دفترجنگل کاری و پارک های سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور بود.

در حکم دیگری از سوی معاون وزیر، عباسعلی نوبخت نیز به سمت مدیرکل دفترجنگل کاری و پارک های سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور منصوب و جایگزین ستار بابایی شد.مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفترجنگل کاری و پارک های سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشورعصر امروز در چالوس برگزار می شود/س.

برچسب ها: طرح ، سرزمین ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.