سبحانی‌نیا در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه:

انتخابات سوریه گام مهمی در راستای حل و فصل سیاسی بحران در این کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه اظهار داشت: انتخابات جاری در سوریه گام مهمی در راستای حل و فصل سیاسی بحران این کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا نماینده مجلس شورای اسلامی در دومین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان این اجلاس گفت سوریه بیش از 3 سال است که در بحرانی گرفتار شده است.

وی ادامه داد: این بحران به بهانه اجرای دموکراسی و در واقع دو هدف ضربه زدن به سوریه به عنوان یکی از عناصر اصلی محور مقاومت صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل سیاست‌های غیر مسئولانه طرف‌های خارجی و دخالت‌های آنها بحران این کشور ابعاد پیچیده‌ای به خود گرفته است، خطر تروریسم و جریان‌های تکفیری نه تنها ثبات و امنیت سوریه را مورد هدف قرار داده، حتی امنیت منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه و کشورهای اروپایی و غربی را نیز مورد هدف قرار داده است.
 
سبحانی‌نیا با بیان اینکه اصلی‌ترین مسئولیت جامعه جهانی در حال حاضر برخورد قاطع با خطر تروریسم است که در سوریه شاهد آن هستیم اظهار داشت: متأسفانه اصرار برخی کشورها بر استمرار سیاست‌های اشتباه خود در قبال بحران سوریه نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه تقویت خطر تروریسم آلام و مشکلات مردم سوریه را افزون نموده است. 

وی تصریح کرد: لازم است به این نکته تأکید کنم که مهم‌ترین بازیگر اثرگذار بر افزایش خونریزی و کشتار و پیچیده‌تر شدن اوضاع در سوریه رژیم صهیونیستی است که منافع حیاتی خود را در تروریسم و تشنج منطقه‌ای قرار داده است و با تأمین سلاح و خدمات پزشکی به تروریسم‌ها دامنه درگیری‌ها را پیوسته گسترش می‌دهد.  
 
نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تحولات جاری در سوریه همواره بر اصل حل سیاسی و برگزاری گفتگوهای ملی فراگیر در سوریه تأکید داشته و گذشت زمان نیز صحت نگاه جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رسانده است.  
 
وی با بیان اینکه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید داشته‌ایم که این مردم سوریه هستند که بایستی سرنوشت خود را از طریق راه‌های دموکراسی تعیین کنند افزود: راه حل‌های خارجی و تجاهل نسبت به نقش مردم و دولت سوریه در حل و فصل‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درمان مناسب برای مشکل پیش آمده در سوریه نخواهد بود.  
 
سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه برگزاری این نشست مهم در شرایط بسیار حساس و تعیین کننده‌ای در تحولات سوریه صورت گرفته است گفت: دوستان واقعی مردم سوریه که در این نشست گرد آمده‌اند می‌توانند در کنار اراده ملی شکل گرفته در داخل سوریه برای کمک به سوریه در برون رفت از این بحران کمک سازنده‌ای داشته باشند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان تصریح کرد: حضور رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در این نشست تأکیدی است بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و ضرورت مقابله با پدیده تروریسم و جلوگیری از ورود هرگونه سلاح و تروریست.
 
نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس ادامه داد: بار دیگر تأکید می‌کنیم که تحولات3 سال گذشته بر همگان ثابت نمود که حل بحران سوریه از طریق سلاح، مال و تقویت جریان‌های تروریستی در منطقه نیست. 

وی بیان داشت: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از انتخابات جاری در سوریه این انتخابات را گامی مهم در راستای حل و فصل سیاسی بحران سوریه دانسته و برگزاری موفقیت‌آمیز اولین مرحله از انتخابات را با استقبال پرشوری مواجه گردید به مردم و نمایندگان سوریه در مجلس این کشور تبریک عرض می‌کنیم.  
 
سبحانی‌نیا تصریح کرد: این حضور پرشور و مشارکت گسترده مردمی در دور دوم انتخابات در این کشور که قرار است ظرف 2 روز آینده در سوریه برگزار شود در واقع نوعی استقبال مردمی از حاکمیت موجود در این کشور است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در پایان با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی به نوبه خود برای کمک به مردم سوریه جهت عبور از این بحران ایفای نقش نمود خاطر نشان ساخت: تبادل هیئت‌های پارلمانی و رایزنی‌های گسترده و فشرده با مجالس آسیایی و بین‌المللی، ارائه افکار و طرح‌های سازنده برای حل بحران سوریه و برگزاری دو دور نشست دوستان سوریه در این راستا قابل ذکر است. 

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار