وزیر دفاع آمریکا وارد پایگاه بگرام افغانستان شد

"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام افغانستان شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از منابع خبری افغانستان ˈچاک هیگلˈ وزیر دفاع آمریکا که امروز (یکشنبه) در سفری از پیش اعلام نشده وارد پایگاه بگرام در استان پروان افغانستان شد ، قصد دارد با نظامیان آمریکایی دیدار و گفت وگو کند.
 
براساس گزارش ها هیگل پس از ورود به افغانستان اعلام کرده است که به منظور دیدار با نظامیان آمریکایی و بررسی چگونگی تقویت نیروی هوایی این کشور در افغانستان به بگرام سفر کرده است.
 
ˈبارک اوباماˈ رییس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته در سفری از قبل اعلام نشده وارد پایگاه بگرام، بزرگترین مقر نظامیان آمریکایی در افغانستان شد و از حامد کرزی خواست برای دیدار با وی به پایگاه بگرام سفر کند، اما کرزی این خواست اوباما را نپذیرفت.
 
کرزی در پاسخ به درخواست سفارت امریکا برای حضور در بگرام به منظور دیدار با اوباما گفت که حاضر است در کاخ ریاست جمهوری افغانستان از رییس جمهور آمریکا بر اساس رسوم افغان ها پذیرایی کند و قصد ندارد برای دیدار وی به فرودگاه بگرام برود.
 
رییس جمهور آمریکا که با جواب رد رییس جمهور افغانستان برای دیدار در بگرام روبرو شد، در جمع نظامیان کشورش از رییس جمهور آینده افغانستان خواست به سرعت پیمان امنیتی کابل – واشنگتن را امضا کند.
 
ˈحامد کرزیˈ رییس جمهور افغانستان پیش از این درخواست ˈباراک اوباماˈ را برای امضای پیمان امنیتی دو کشور نپذیرفت و امضای این پیمان را به پذیرش درخواست های کابل مشروط کرد که این به تیرگی روابط رئیسان جمهوری دو کشور انجامیده است.
 
کرزی در لویه جرگه افغانستان نیز که چندی پیش برای مشورت در خصوص پیمان امنیتی آمریکا و افغانستان برگزار شد، تاکید کرد آمریکا با افغانستان صادق نیست.
 
در همین حال چند تن از نمایندگان مجلس افغانستان از جمله ˈسید جمال فکوری بهشتیˈ و عبدالستار خواصیˈ نیز سفر مخفیانه ˈباراک اوباماˈ رییس جمهور آمریکا را به افغانستان بدون اطلاع دولت کابل، خلاف عرف دیپلماتیک دانستند و این اقدام را نقض صریح مرزهای دیپلماتیک توسط مقامهای آمریکایی ارزیابی کردند.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار