حریفان بسکتبال ایران در جام جهانی؛

مارک گسول: قهرمانی اسپانیا با شکست آمریکا رویایی خواهد بود

ستاره تیم بسکتبال اسپانیا (یکی از هم گروههای ایران در جام جهانی) امیدوار به ر‌اهیابی دو تیم آمریکا و اسپانیا به فینال جام جهانی و قهرمانی اسپانیا با شکست دادن آمریکا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت رسمی بازی‌های جام جهانی بسکتبال اسپانیا، نام " گسول‌" احتمال اولین کلمه‌ای است که در زمان صحبت ازموفقیت‌های تیم ملی بسکتبال اسپانیا به ذهن می رسد. پائوگسول‌ با دو عنوان قهرمانی اروپا، قهرمانی جام جهانی 2006 و دو مدال نقره المپیک بهترین باز‌یکن تاریخ اسپانیا به شمار می رود اما پائو‌  تنها عضو خانواده خود نیست که اسپانیا را به دومین تیم برتر جهان بعد از آمریکا تبدیل کرده است مارک گسول‌ برادر کوچکتر وی در تیم ممفیس‌ نیز یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی به شمار می‌رود.

مارک در مورد انجام بازی‌های جام جهانی در کشور خود می‌ گوید: رقابت‌ در  خانه فوق العاده خواهد بود هیچ چیز بهتر از  بازی مقابل هواداران،خانواده خود و داشتن حمایت کل کشور در جریان بازی ها نیست. ما منتظر شروع جام جهانی هستیم و برای خوشحال کردن هواداران خود سخت رقابت می‌کنیم. اسپانیا بازیکنان بسیار خوبی دارد و مهمتر از همه اینکه تمام آنها سلامتی کامل دارند به همین دلیل تیم خطرناکی خواهیم بود.

بازیکن‌ 29 ساله اسپانیایی فصل بسیار خوبی را با میانگین 14.6 امتیاز، 7.2 ریباند‌، 3.2 پاس گل و 1.3 بلاک‌شات در NBA پشت سر گذاشته و یکی از موثرترین سنتر‌های لیگ به شمار می‌رود که در سال 2013 برای اولین بار به عنوان یک بازیکن‌ اروپایی عنوان بهترین مدافع سال در NBA را به دست آورد.

گسول در مورد احتمال رویارویی با آمریکا در فینال جام جهانی می‌گوید: قبل از فکر کردن به فینال باید به آماده سازی تیم فکر کنیم. برای شروع قوی در جام جهانی باید تمرینات بسیار خوبی داشته و روی تاکتیک‌هایمان کار کنیم. می‌دانم که بسیاری از هواداران منتظر فینال میان اسپانیا و آمریکا هستند و باید بگویم که چنین فینالی میان این دو تیم فوق العاده خواهد بود. بردن جام قهرمانی با شکست آمریکا تیم مدافع قهرمانی جهان تبدیل شدن یک رویا به واقعیت است.

گسول نقش مهمی درقهرمانی‌های 2009 و 2011 اسپانیا در اروپا و نقره 2008 و 2012 المپیک داشته و حالا به دنبال اضافه کردن یک طلای جهانی دیگر به افتخارات کشورش بعد از 8 سال است.

گفتنی است، اسپانیا در جام جهانی با ایران، فرانسه ، مصر، صربستان و برزیل هم گروه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسپانیا ، آمریکا ، پائو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار