حسین نوش آبادی در سفر به شهرکرد گفت: این لایحه اکنون در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته تا پس از تدوین نهایی آن به دولت ارائه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

وی تصریح کرد: این لایحه به عنوان نظام جامع امور صنفی هنرمندان خواهد بود و یک هویت حقوقی برای هنرمندان می باشد تا به واسطه آن سازمانی جامع همانند سازمان نظام مهندسی یا نظام پرستاری برای هنرمندان را فراهم کند.

نوش آبادی یادآور شد: یا تصویب این لایحه، سازمان نظام جامع هنرمندان به صورت قانونی، در سطح استان ها نیز راه اندازی می شود و هنرمندان در این سازمان عضو می شوند و مدیران سازمان به صورت انتخاباتی تعیین خواهند شد تا پیگیر امور صنفی خود باشند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره تصویب قانون کپی رایت نیز گفت: لایحه جامع حمایت از حقوق مالکیت فکری و معنوی آثار هنری و ادبی، اکنون مراحل نهایی خود را در کمیسیون های تخصصی دولت یازدهم طی می کند.

به گفته وی، این لایحه پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و امید است تا پایان بهار امسال این لایحه در دولت تصویب و برای تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی گفت: این لایحه اقدام بلندی در راستای صیانت از مولفان و پدیدآوردگان و صاحبان آثار فرهنگی هنری و ادبی می باشد و در راستای حمایت از هنرمندان تدوین شده است.

نوش آبادی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد بخشی از حقوق مولفان و پدیدآورندگان آثار هنری و فرهنگی و ادبی نادیده گرفته شده است و این قانون می تواند در راستای حمایت از هنرمندان نقش ایفا کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری, به شهرکرد سفر کرد.

در این آیین جواد کارگران به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات حسین گنجی در این سمت تقدیر شد./س



برچسب ها: تدوین ، لایحه ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.