عیدی کافه کتاب به مناسبت اعیاد شعبانیه + فیلم و تصاویر

بسته خبری کافه کتاب به همراه ماه شعبان‌المعظم براتون عیدی گرفته و این هفته یک کتاب فاخر و ارزشمند در مورد زندگانی قمر بنی هاشم حضرت ابالفضل العباس(ع) را به شما هدیه می‌دهد.

آیا شما تا به حال می‌دانستید حضرت ابالفضل العباس(ع) علاوه بر یک رزم‌آور شجاع و منحصر به فرد، یک عالم و دانشمند به علوم زمان بودند؟ پاسخ همه این سوالها را می‌توانید در کتاب "خصائص‌العباسیه"جستجو کنید.  
از آنجایی که در مورد شخصیت والای حضرت سقا(ع) منابع کمی در تاریخ موجود است کافه کتاب با تحقیق و بررسی به کتاب "خصائص‌العباسیه" که قدمت 300 ساله دارد دست یافت.
 
کتاب خصائص‌العباسیه نوشته حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمد ابراهیم کلباسی نجفی (ره) استاد بزرگانی چون میرزای شیرازی می‌باشد.
ایشان که در عصر قاجار می‌زیستند از منابع خوبی برای نگارش این کتاب استفاده کردند که به کار بردن سیره اخلاقی حضرت باب‌الحوائج(ع) جلوه تازه‌ای به این کتاب نسبت به کتب صرفا تاریخی داده است. 

محمد مسعود مصدرالامور برای معرفی این کتاب از استاد اسکندری مصحح و مترجم کتاب خصائص العباسیه دعوت کرد تا به استودیو کافه کتاب بیایند.
استاد اسکندری در گفتگوی این هفته کافه کتاب گفت: این کتاب یکی از کتاب‌های بسیار خوب در مورد سیره عملی حضرت ابالفضل العباس (ع) می‌باشد. 

خصائص العباسیه به فضائل و مناقب حضرت به طور مفصل پرداخته و حتی به رابطه عمیق عباس‌بن علی (ع) با حضرات معصومین و خدمات ایشان به مذهب تشیع اشاره کرده است.  
حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که پرسید چطور ترجمه و تصحیح این کتاب آغاز شد گفت: چون این کتاب برای حدود 300 سال پیش است نثری پر تکلف و قدیمی داشت تلاش ما این بوده که نثر روان‌تر و عبارات عربی برای مخاطبین فارسی زبان ترجمه شود.
 
استاد اسکندری در ادامه گفت: مرحوم آیت‌الله کلباسی چون قصدشان ترویج اخلاق و الگو قرار دادن حضرت بوده علاوه بر بهره بردن از کتب تاریخی، بیشتر از کتب روائی و اخلاقی استفاده کردند.  
استاد اسکندری در پایان به بسته خبری کافه کتاب گفت: حضرت سقا(ع) با همه فضائل و مناقبی که داشتند بصیرتشان را منع در پیروی از ولی زمانیشان دیدم.
 
عباس بن علی (ع) با این حال که جنگجو و مبارزی به نام بود و همه در میدان جنگ از او هراس و وحشت داشتند در لحظه آخر وقتی اذن میدان خواست برادرش امام حسین (ع) فرمود: برای اطفال تشنه آب بیاور و او کاری را کرد که ولی امرش خواسته بود و ولایت پذیری را به کمال خود رساند.  
بسته خبری کافه کتاب ضمن تبریک اعیاد شعبانیه شما را به خواندن کتاب خصائص العباسیه دعوت می‌کند.  
تا کتاب و کافه کتابی دیگر...

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار