HomeKit زندگي را راحت تر مي كند؛

نگاهي دقيق تر به خانه هوشمند اپل + تصاوير

در آينده اي نزديك شما مي توانيد بسياري از كارهاي روزمره خانه خود را توسط گوشي هوشمندتان انجام دهيد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر چه كه مي گذرد وابستگي كارهاي روزمره ما به گوشي هاي هوشمند بيشتر مي شود. يعني اين گجت هاي هوشمند بهترين وسيله شدند براي طراحان دنياي فناوري كه كنترل تمام وسايل اطراف را در اين گوشي هاي تجميع كنند. وسيله اي كه هميشه كنار كاربر هست.



حالا اين روزها پل از طرحي رونمايي كرده به نام خانه هوشمند. براساس اين طرح شما مي تونيد با آيفون خودتان در خانه را باز كنيد يا قفل كنيد. مي تونيد وقتي كه در مسافرت هستيد چراغ ها را خاموش و روشن كنيد و يا حتي ضبط و تلويزيون را روشن كنيد تا ساراقان فكر كنند كه كسي در منزل هست و خيلي كارهاي ديگه. مطمئنا با اتصال وسايل خانه و هوشمند تر شدن اشيا شما مي تونيد خيلي از كارهاي خانه را وقتي كه بيرون از منزل هستيد انجام بدهيد.




كنفرانس توسعه دهندگان اپل  كه از دوشنبه شب كار خود را رسما در کوپرتینو در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آغاز كرده؛ جايي است كه اپل كارهاي جديد خود را در آن مطرح مي كند. طرح اپليكيشن خانه هوشمند كه  HomeKit نام دارد هم يكي از آن طرح هاست.


در اين طرح اپل قصد دارد کنترل لوازم خانگی از طریق آیفون و يا آيپد را ممکن سازد. هنوز مشخص نیست چه ابزارهایی قادر به اتصال به آیفون خواهند بود، اما احتمالا اپل مذاکرات گسترده‌ای را با تولیدکنندگان لوازم خانگی آغاز کرده است.

گزارش از زهرا طيبي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار