تیم ملی فوتبال فرانسه یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل است، در گروه E قرار دارد و با تیم های سوئیس، اکوادور و هندوراس هم گروه است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  حضور تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2014 برزیل بهانهای شد تا نگاهی گذرا به کشور و تیم ملی فرانسه داشته باشیم.
 
 کشور فرانسه در یک نگاه:
 
 فرانسه به عنوان رسمی جمهوری فرانسه، یکی از کشورهای واقع در اروپای غربی می باشد که دارای چند منطقه تحت حاکمیت است و با مساحت 547 هزار و 3 کیلومتر مربع بزرگترین کشور اروپای غربی  و سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می گردد.
 
پایتخت فرانسه پاریس است و پاریس بزرگترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ به حساب می آید. سطح کشور فرانسه به یک شش ضلعی شباهت دارد و حدود 70 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.
 
فرانسه پس از اسپانیا و مراکش یکی دیگر از کشورهایی است که در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس سواحلی دارد. به علت مجاورتش با دریای آتلانتیک، دارای آب و هوایی معتدل و دارای چهار فصل است که بر حسب نواحی گوناگون متفاوت است.
 
صنعت فرانسه:
 
ساختمان و کارهای عمومی، صنعت خوراکی، کشاورزی، صنعت شیمی، داروسازی، خودروسازی، پژوهشی و توسعه، تبدیل مواد، مخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشرفته ترین صنایع فرانسه  هستند. این میان صنایع مد و لوکس، عطر شانل شماره 5 وضعیت توریسم نیز در صنعت فرانسه بی تاثیر نیستند.
 
اقتصاد فرانسه: 

فرانسه کشوری توسعه یافته است و از نظر بودجه و هزینه های نظامی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است و از نظر اقتصادی پنجمین رتبه اقتصاد بزرگ جهانی و رتبه هفتم از نظر برابر قدرت خرید را دارا است.
 
تیم فوتبال فرانسه:
 
نشان تیم ملی فوتبال فرانسه خروس و لقب آنها آبی پوشان یا آبی هاست. این تیم نخستین بازی رسمی خود را یکم می سال 1904 انجام داده است.


 
بدترین شکست این تیم در 22 اکتبر 1908 در بازی مقابل دانمارک با نتیجه 17 بر یک رقم خورد و در 6 سپتامبر 1955در بازی مقابل آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر درخشان ترین نتیجه را به دست آوردند.
 
 تیم ملی فرانسه در جام جهانی:
 
 درخشش تیم فوتبال فرانسه در جام جهانی به 3 دوره مسابقات در سالهای1938،1998،2006 بر می گردد.
 
تیم ملی فرانسه در رقابت های جام جهانی یک بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان شده است در سال 1938، در حالی که توپخانههاوبرخی از کشورها برای جنگ جهانی دوم آماده می شدند، فیفا تصمیم گرفت که بار دیگر سومین دوره مسابقات را در اروپا برگزار کند که به میزبانی فرانسه و با حضور 16 تیم این رقابت برگزار شد.
 
شانزدهمین دوره جام جهانی فوتبال در سال 1998 در  کشور فرانسه برگزار شد و با قهرمانی کشور میزبان به پایان رسید، فرانسه در دیدار پایانی این دوره توانست برزیل را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و برای نخستین بار به قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند.
 
زین الدین زیدان، یکی از ستاره های فراموش نشدنی فوتبال فرانسه است که درخشش فوق العاده اش در جام جهانی 1998 باعث شد نام  این بازیکن در اوهان  حک شود و 2 گل زیبای زیدان در دیدار پایانی این دوره باعث شد تا خروس ها بدون هیچ چون و چرایی مقام قهرمانی را کسب کنند.
 
فرانسه در بازی های جام جهانی 2006 که به میزبانی آلمان برگزار شد، بار دیگر توانست به دیدار پایانی راه پیدا کند اما در دیدار مقابل با ایتالیا در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 3 مغلوب این دوره شد و  توانست مقام نایب قهرمانی را بدست بیاورد.
 
تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رکورد کمترین برد و ضعیف ترین حضور را داشته است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار