نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه بحران خشکسالی و بی آبی در یزد جدی است ، اظهار داشت: استان یزد دچار بحران است و نذورات آسمانی کم داریم و سطح آب زیرزمینی هم در حال پایین رفتن است

 
 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز یزد

جوکار افزود: در بخش کشاورزی باید به سمت آبیاری‌های نوین برویم و دولت هم 85 درصد برای آبیاری‌های نوین یارانه پرداخت می‌کند و ما در افق 1404 یک چشم انداز داریم و در 1425 هم یک چشم انداز داریم و باید به هدف این چشم اندازها دست پیدا کنیم و برای رسیدن به این هدف باید از الان صرفه جویی و مدیریت مصرف آّب را در برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: از آن جا که تخصیصی آب ما از اصفهان کم شده و از 98 میلیون متر مکعب که داشتیم تنها 54 میلیون متر مکعب محقق شده، باید این کاستی را جبران کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از چاه‌های استان یزد نیز دچار آلودگی شده و مجبور به پلمپ آنها شدند لذا در این زمینه هم مجوزی از وزیر گرفته شد در بعضی از مناطقی که کیفیت خوبی دارد و آب مرغوب است، چاهی حفر شود و از این آب استفاده شود و امیدواریم امسال با رعایت صرفه‌جویی توسط مردم در تابستان مشکلی در بحث آب نداشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: آب‌های شیرین ما در استان یزد در حال پایان رفتن است و آب‌های شور در حال ورود به این آبها هستند و کیفیت آب شیرین را هم خراب می‌کنند.

جوکار با اشاره به اینکه باید آب را از خارج استان به داخل وارد کنیم، گفت: مجوز تخصیص 500 میلیون متر مکعب آب، شیرن کردن و انتقال آن به یزد از خلیج فارس از وزیر گرفته شده و انشاءالله بتوانیم با همراهی بخش صنعت آب مربوط به این بخش و با کمک دولت آب مربوط به بخش شرب را وارد استان کنیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.