رئیس جمهوری جدید اوکراین امروز مراسم سوگند ریاست جمهوری خود را بجا خواهد آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پترو پروشنکو ، رئیس جمهوری جدید اوکراین ، امروز شنبه به عنوان پنجمین رئیس جمهوری اوکراین از زمان استقلال این کشور و اولین رئیس جمهوری از سال 1991 که با بیش از نیمی از آراء در دور اول انتخابات به پیروزی می‌رسد، پس از اینکه وعده پایان دادن به اختلافات میان شرق و غرب را داده بود ، امروز در کییف ،پایتخت اوکراین سوگند ریاست جمهوری خود را بجا می‌آورد.

حدود 50 هیئت نمایندگی خارجی قرار است تا در مراسم تحلیف وی شرکت داشته باشند.

پروشنکو 48 ساله که صاحب بزرگترین کارخانه شکلات و شیرینی در این کشور است ، سعی دارد تا با ایجاد یک استراتژی تعاملی با" ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، که مخالف حملات کییف برضد جدایی‌طلبان در شرق اوکراین است، همکاری نماید.

وی همچنین می‌گوید که خواهان آن است که روابط اوکراین را با اروپا را تقویت نماید.

پروشنکو روز گذشته دیدار کوتاهی نیز با پوتین در فرانسه، در خلال جشن‌هایی که به مناسبت سالگرد حضور متفقین در جنگ جهانی دوم به نرماندی برگزار شد، داشت و احتمال می‌رود که درباره آتش بس احتمالی میان نیروهای اوکراینی با شورشیان نیز مذاکره کرده باشد .

 رئیس جمهوری روسیه از طرح پروشنکو برای جلوگیری از کشتار در این کشتار ، استقبال نموده است ؛ اما گفته است که اوکراین باید عملیات نظامی خود را متوقف نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار