مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: رای کمیسیون تخصصی دیوان، مبنی بر رد شکایت کارگران از میزان افزایش نرخ دستمزدشان در سال گذشته قطعی شده است.

"علی‌اکبر بختیاری" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اعلام خبر رد شکایت کارگران از میزان افزایش دستمزد، اظهارداشت: رای کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری مبنی بر رد شکایت کارگران از مصوبه شورای عالی کار در رابطه با میزان افزایش دستمزد سال 92 صادر شد و پس از آن رئیس دیوان عدالت اداری در بررسی‌های خود رای را مغایر قانون تشخیص نداد.

وی افزود: طبق دستور رئیس دیوان، مشاوران وی نامه اعتراضی کارگران را بررسی کردند و رای صادر شده را مغایر با قانون ندانستند و به همین جهت رئیس دیوان ضرورتی برای ارجاع این پرونده به هیات عمومی دیوان ندید.

بختیاری با بیان اینکه اعتراض به آرای هیات تخصصی دیوان عدالت اداری و رسیدگی نهایی به آن، علاوه بر اعتراض رئیس دیوان، با اعتراض حداقل 10 نفر از قضات امکانپذیر است گفت: همچنین ظرف مدت قانونی پیش بینی شده، هیچ یک از قضات دیوان به رای صادره توسط هیات عمومی اعتراضی نکردند.

گفتنی است؛ فروردین سال 92 شکایتی از سوی عده‌ای از نمایندگان کارگری استان تهران در دیوان عدالت اداری به ثبت رسید که در قالب آن کارگران خواسته بودند تا این دیوان مصوبه افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران در سال 92 را به دلایلی از جمله تخلف در اجرای ماده 41 قانون کار ابطال کند.

این شکایت برای رسیدگی به هیات تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد که در نهایت هیات تخصصی دیوان ضمن رد شکایت کارگران، مصوبه افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران را خلاف قانون ندانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار