اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

دریافت مجوز حضور زائران طی ماه صفر در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای اولین بار مجوز حضور زائران در ماه صفر در عربستان گرفته شد.

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در جلسه اخیر که با وزیر حج عربستان داشتیم موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت که اعزام زائران در ماه صفر یکی از این مسائل بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای جلسه بسیار خوب و صمیمی بود، افزود: در این جلسه بعدی مروری بر مباحث عمره و جمع‌بندی آن، مجوز حضور زائران ایرانی در ماه صفر در کشور عربستان گرفته شد.

اوحدی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه در خصوص رفتار ناشایست ماموران امنیت عربستان با روحانیون صحبت شد و وزیر حج عربستان اظهار داشت که این نوع برخورد با زائران و روحانیون کاروان‌ها به هیچ وجه برای وزارت حج عربستان قابل قبول نیست، این نوع برخوردها نوعی تصرفات شخصی است.

اوحدی بیان داشت: لذا به همین منظور کمیته‌ای متشکل از معاون حقوقی وزارت حج عربستان، مدیر دفتر نمایندگی حج و زیارت ایران در عربستان و رئیس امر به معروف عربستان به وجود آید تا با تشکیل جلساتی به صورت هفتگی شاهد این گونه برخوردها نباشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه پیشنهاد دادیم یک سمینار دو روزه در ایران با همکاری مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت هلال احمر، وزارت بهداشت عربستان و با همکاری وزارت بهداشت قبل از ماه مبارک رمضان برگزار گردد تا آخرین دستاوردها و یافته‌های میان دو کشور بررسی شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مجوز ، حضور ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۱۷:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
کلی سرمایه خارج میشه
آخرین اخبار