وزیر فرهنگ و ارشاد در صبحانه کاری با فعالان اقتصادی عنوان کرد

رایزنی با وزیر صنعت جهت رونق "صنعت آی تی"/ درگیر استفاده از "وایبر" و "واتس آپ" هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به این که حوزه آی تی به عنوان صنعت شناخته نمیشود گفت :برنامه داریم که با وزیر صنعت و معدن و تجارت صحبت کنیم که آی تی نیز به عنوان یک صنعت شناخته و رونق بیابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد در صبحانه کاری با اعضای اتاق ایران که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در پیشرفت رسانه های دیجیتال گفت:در این حوزه پیشرفت های خوبی انجام شده و انتظار میرود که به بخش خصوصی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی گفت:سیاست کلی دولت بر این است که اتکا به درامد های نفتی در این حوزه کم شود لذا با هر نوع معافیتی موافقت نمی شود.

جنتی همچنین با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده گفت:در این موضوع دولت تنها تصمیم گیرنده نیست و مجلس نیز در آن دخیل است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به این که حوزه آی تی به عنوان صنعت شناخته نمیشود گفت:برنامه داریم که با وزیر صنعت و معدن و تجارت صحبت کنیم که آی تی نیز به عنوان یک صنعت شناخته شود.

جنتی با اشاره به کمبود های صنعت چاپ گفت:فاصله ما دراین صنعت با دنیا زیاد است و باید این فاصله کم شود.
وی افزود: رشد فرهنگ در فضای بسته امکان پذیر نیست و فضا باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند راحت تبادل نظر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه افزود :مشکلی که اکنون با وایبر و واتس آپ داریم چند سال پیش نیز با فکس داشتیم.لذا وقتی پدیده جدیدی وارد میشود نباید آن را محدود کنیم بلکه باید از آن استفاده بهینه نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشره به اهمیت سرمایه گذاری در کشور افزود:سرمایه درای و تولید و کارافرینی یک ارزش است و در سیاستگذاری برای ساخت فیلم نیز باید به آن توجه شودو جهت برقراری عدالت اجتماعی باید به سرمایه های مادی و اجتماعی نیز توجه شود.

در این نشست فعالان بخش خصوصی خواسته های خود از وزیر فرهنگ و ارشاد را مطرح و مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند.

***رونق اقتصادی در گرو تامین امنیت اقتصادی سرمایه گذاران

همچنین در این نشست اسلامیان عضو هییت رییسه اتاق ایران گفت:در کشور 4-5 میلیون نفر بیکار وجود دارد و شرطی کردن اقتصاد کار درستی نیست.

وی در ادامه افزود:دولت در حوزه اقتصادی نیاز به نقشه راه داردو برای رونق اقتصادی نیاز به تصمیم گیری شجاعانه است.
 
در ادامه علا میر محمد صادقی عضو هییت رییسه اتاق ایران با اشاره به امنیت اقتصادی در کشور گفت:امنیت اقتصادی فقط حفظ مال و اموال خود ما نیست.

وی افزود :سرمایه داری نباید ضد ارزش تلقی شودو امنیت سرمایه گذاران داخلی  نیز باید تامین شود تا سرمایه گزاران خارجی رغبت به سرمایه گزاری در کشور داشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگ ، ارشاد ، جنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار