فشار بر "پرس تی وی" زياده خواهی آمريكاست

شهردار سابق منطقه "بلفلاور كاليفرنيا" گفت: ممنوعيت "پرس تی وی" زياده خواهی آمريكا بود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ "آرتور الیویر" كه معاون هری براون نامزد آزادی خواه رسایت جمهوری آمریكا در سال 2000 بود در مصاحبه با مركز اسناد انقلاب اسلامی ضمن انتقاد از فریب كاری آمریكا در نشان دادن وقایع سپتامبر به مردم، ممنوعیت فعالیت پرس تی وی در اروپا و آمریكا را تلاش این كشور برای جلوگیری از آگاهی مردم دانست.

وی كه قیلمی را در باره حوادث یازده سپتامبر كارگردانی كرده است گفت بخش هایی از این فیلم را پاك كرده اند و بی تردید آن بخش ها به موضوعاتی مربوط می شد كه با ادعاهای مقامات آمریكایی در این باره مغایر بود.

مستند "پرس تی وی" نقطه عطف پرونده 5 ساله خون های آلوده

خبرگزاری ها از تاثیر گزارش پخش شده از پرس تی وی درباره پرونده خون های آلوده گزارش های متفاوتی را منتشر كردند .

شبكه پرس تی وی در گزارشی تحقیقی ، پرونده واردات خون های آلوده از فرانسه و ابتلای بسیاری از دریافت كنندگان این خون ها را به بیماری های ایدز بررسی كرد. پس از انتشار این گزارش ، مقامات شركت فرانسوی اعلام كردند كه آماده پرداخت غرامت به قربانیان این موضوع هستند .وبسایت خبرآنلاین در مطلبی ، این گزارش را نقطه عطفی در پرونده حقوقی واردات خن های آلوده ارزیابی كرد .این موضوع در وب سایت هایی نظیر تسنیم و تابناك نیز به همین شكل بازتاب داشت .

"پرس تی وی" موفق در اذهان محافل خبری جهان

سایت تابناك در مطلب دیگری در باره پرس تی وی نوشت"پرس تی وی مهمترین ابزار ایران برای رقابت در عرصه جهانی رسانه " است . تا به‌نام در این مطلب علاوه بر اشاره به قابلیت های پرس تی وی در دنیای رسانه ای و تبلیغاتی كنونی انتقاداتی بر حمایت نكردن كامل از شبكه پرس تی وی برای حضور فعال در این عرصه جهانی مطرح كرده است .

روزنامه وطن امروز "پرس تی وی " را چالشی برای جریان اصلی غرب شناخته است .این روزنامه شبكه هایی نظیر پرس تی وی و هیسپان تی وی را یك ابزار قوی برای مقابله با امپراطوری های رسانه ای غرب می داند . نویسنده این مقاله معتقد است با شكل گیری شبكه های مستقل و آزاد نظیر این شبكه ها و همكاری رسانه ای آنان با شبكه های راشاتودی و سی سی تی وی دیگر رسانه های غربی در انتشار خبرهای یك سویه موفق نیستند و افكار عمومی جهان دیگر به آنان اتكا نخواهد كرد .

دكتر "كوین برت "اسلام شناس و تحلیلگر سیاسی اهل آمریكا نیز در مقاله ای شبكه پرس تی وی را ابزار بیداری ذهن مردم غرب دانسته است. به اعتقاد این تحلیلگر سیاسی حضور رسانه هایی نظیر پرس تی وی ، به سلطه 50 ساله غربی ها و دادن خوراك دروغ و هدف مند به مردم جهان پایان داده است .

بررسی بازتاب های نظرات مخاطبان در اینترنت نشان می دهد با وجود فشارهای غرب برای محدود كردن شبكه های پرس تی وی و هیسپان تی وی ، این شبكه ها موفق شده اند مخاطبان خود را به پ فضای اینترنت بیاورند و از این طریق با آنان ارتباط برقرار كنند . راهی كه غربی ها و صهیونیست ها همچنان در مسدود كردن آن ناتوانند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار