به رهبری نتانیاهو؛

تیمی از رژيم صهيونيستی عواقب تشکيل دولت وحدت ملی فلسطين را مورد بررسی قرار می‌دهند

تیمی از مقامات رژیم صهیونیستی مساله تشکیل دولت متحد فلسطینی با مشارکت فتح و حماس و عواقب آن را بررسی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جروزالم پست در گزارشی به قلم "هرب کینون" در پایگاه اینترنتی خود نوشت اولین نشست تیم ویژه رژیم صهیونیستی برای بررسی چگونگی تعامل تل آویو با عواقب دیپلماتیک و امنیتی تشکیل دولت متحد فلسطینی روز یکشنبه یا دوشنبه برگزار می شود. 

این تیم ویژه یک هفته قبل براساس تصمیم کابینه امنیتی اسرائیل تشکیل شد. 

این کمیته هفته جاری اولین جلسه خود را تشکیل می دهد تا اقدامات آتی خود را بررسی کند. کابینه امنیتی اسرائیل در نشست هفته گذشته خود تصمیم گرفت با دولت فلسطینی که مورد حمایت حماس است گفتگو نکند.

منابع دیپلماتیک در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان روز جمعه اسماعیل هنیه رهبر حماس را در غزه مورد توجه قرار دادند و گفتند هنیه در آن سخنرانی اعلام کرد حماس به مقاومت مسلحانه خود ادامه خواهد داد. 

مقامات اسرائیل این اظهارات هنیه را سندی دال بر مشکل آفرین بودن دولت متحد فلسطینی برای اسرائیل ارزیابی می کنند.

روزنامه جروزالم پست در ادامه نوشت کم تر از یک هفته بعد از آن که دولت متحد فلسطینی با مشارکت "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان تروریستی حماس تشکیل شد یکی از سران حماس گفت اگر منظور محمود عباس از اظهارات اخیر وی این بود که وی همه توافقات گذشته را با اسرائیل خواهد پذیرفت باید بسرعت از این اظهارات خود عقب نشینی کند.

نشریه تایمز که از منتقدان سیاست های نتانیاهو و رژیم اسرائیل است روز شنبه نوشت اسرائیل و فلسطینی ها در مسیر تقابل حرکت می کنند. 

این نشریه با اشاره به تصمیم رژیم اسرائیل مبنی بر عدم مذاکره با دولت جدید فلسطین که مورد حمایت حماس است نوشت موضع نتانیاهو در قبال حماس ،که مورد حمایت ایران است، درست بود این گروه که از سال2007 کنترل منطقه غزه را بدست گرفته است سازمانی خشونت طلب است که به نابودی اسرائیل متعهد شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار