حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رحمانی در جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی:

اجرای اقتصاد مقاومتی جبران خسارت‌های 8 سال گذشته است

عضو مجمع روحانیون مبارز در تعریفی از اقتصاد مقاومتی گفت: این اقتصاد به معنای فقیر بودن نیست یعنی از سرمایه‌ها بهینه استفاده کردن، تولید را بهینه قرار دادن و تامین نیازهای انسان در درون کشور، ما باید با اجرای اقتصاد مقاومتی خسارت‌های به بار آمده در این 8 سال را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رحمانی" در جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی که از سوی حزب مردمی اصلاحات در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی، ورزشی انقلاب برگزار شد، با اشاره به حوادث و رخدادهای مختلف در جمهوری اسلامی که از سوی استکبار جهانی به وجود آمده است، اظهار داشت: در زمان دولت مهندس بازرگان هیئت دولت جلسه‌ای را با حضرت امام خمینی(ره) داشتند که بنیانگذار انقلاب پس از رفتن هیئت بلافاصله از من و احمد پسرش درخواست کرد تا یکی از آقایان شورای انقلاب و یا یکی از اعضای دولت به محضر ایشان بروند و نکات مهم و ضروری را به آنها گوشزد کند.
 
وی افزود: امام خمینی (ره) در جلسه بعدی بر این مسئله تاکید کردند که شماها از صدام حسین شناختی ندارید و وی به دنبال ماجراجویی است تا در جهان عرب جانشین جمال عبدالناصر شود و او می‌خواهد از طریق آتش افروزی و جنگ به این هدف برسد.
 
عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: صدام حسین مرد جنگ با اسرائیل نبود و به نوعی به دنبال این بود تا عرب‌ها را حول خود جمع کند و این مسئله، با جنگ غیر عرب برای صدام میسر می‌شد که در این میان جمهوری اسلامی ایران تنها راه و گزینه برای آنها به حساب می‌آمد. بنا به گفته امام خمینی (ره) که خطاب به دولتی‌ها تاکید کردند؛ شما سریعا قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد که باعث تاخیر ما در بازسازی کشور خواهد شد، هیئتی تشکیل دهید.
 
حجت الاسلام و المسلمین رحمانی تصریح کرد: اگر صدام وارد جنگ می‌شد، کشورهای ضعیف عرب به دلیل نگرانی از آینده خود پشت سر او قرار می‌گرفتند و در نتیجه ما نمی‌توانیم جلوی جنگ را بگیریم و این خطر نیست که ملت ایران تسلیم توطئه عراق شود، بلکه مشکل اتحاد جهانی علیه ایران خواهد بود. این مسائل از جمله موضوعاتی بود که در آن زمان مدنظر قرار گرفت.
 
عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با روس‌ها برای تهیه بخشی از ضد هوایی‌هایی که زمان پهلوی از روسیه گرفته شد، صحبت می‌کرد که روس‌ها یک نمونه را برای آمریکا و نمونه دیگر را برای کشور سوئد فرستادند و مقرر شد که هم قطعا اینها را بدهند و هم به ما بفروشند که روس‌ها گفتند؛ ما با عراق قرارداد داریم و حتی یک دانه از موارد را به ما بر نگرداندند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رحمانی ادامه داد: امام(ره) پیش بینی‌های لازم را از جنگ داشتند و هیئتی از سوی امام(ره) در کنفرانس هاوانا که در کوبا شکل گرفت و خود صدام به آنجا رفت که البته نماینده ما هم دکتر یزدی بود که همه آنها را به ارجاع واداشت.  
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در چنین شرایطی که گذرانده‌ایم، مسائل اقتصادی _ سیاسی، اقتصادی _ صنعتی در همه زمینه‌ها مشکلاتی را برای ما به وجود آورد و موانع زیادی را که تا به امروز با تحریم‌ها از آن زمان تحمل می‌کنیم را به ما متحمل کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رحمانی درباره اقتصاد مقاومتی و کار ویژه‌ها و ثمرات مثبت آن، گفت: این مسئله یکی از موضوعات مهمی بود که سرلوحه کار حضرت امام خمینی(ره) و به تبع ایشان مقام معظم رهبری در شرایط سخت و سنگینی بود که حتی در این سالهای آخر که در حلقه محاصره سیاسی _ اقتصادی و حتی در بعد روابط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای شرقی مدنظر بوده است و لذا راه عبور از این گذار تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی و با تلاش دولت یازدهم است.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد در تمام مکاتب سیاسی _ اعتقادی در گذشته و حال به معنای اعتدال، میانه روی و تنظیم روابط تولید و توزیع و مصرف است، گفت: اقتصاد مسئله‌ای مهم در جامعه انسانی که پایداری جامعه را تامین می‌کند.
 
عضو مجمع روحانیون مبارز در تعریفی از اقتصاد مقاومتی گفت: این اقتصاد به معنای فقیر بودن نیست یعنی از سرمایه‌ها بهینه استفاده کردن، تولید را بهینه قرار دادند و تامین نیازهای انسان در درون کشور است، ما باید با اجرای اقتصاد مقاومتی خسارت‌های به بار آمده در این 8 سال را جبران کنیم.
 
حجت الاسلام رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و با جدیت ریاست جمهوری در عرصه‌های داخلی و خارجی، اقتصاد سیاسی و مدیریتی مان به آن حدی که در شان ملت ایران و انقلاب اسلامی است دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار