چطور شغلی متناسب با ویژگی‌هایمان پیدا کنیم؟

اکثر افراد دائما به دنبال مشاغل جدید هستند و همواره به دنبال شغلی هستند که تحت عنوان شغل مناسب و ایده آل آن را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، برای پیدا کردن شغل مناسب خود ابتدا باید به خودتان و توانایی‌هایتان بیاندیشید و شغل ایده آل و مورد نظر در افکار شما تلفیقی از امواج مثبت است که با ورود به عرصه زندگی تان شگرفی ایجاد می‌کند.

 برای رهایی از دغدغه‌های اشتغال پس از فارغ التحصیلی،از هم اکنون در جستجوی شغلی پاره وقت باشید. علاوه براینکه دوران دانشگاه را پشت سر می‌گذارید می‌توانید هم به مهارت لازم در آن رشته و هم سابقه کاری مناسبی دست یابید. اما اگر معضل اصلی شما همچنان مشکل انتخاب شغل است، باید کمی تامل کنید و میان مهارت، دانش و علاقه مثلثی مستحکم بنا کنید و آنرا با تلاشی بی‌وقفه همراه سازید تا به هدفی ایده ال برسید. ممکن است در ابتدا این مشاغل پاره وقت زیاد مرتبط با رشته شما نباشند،اما برای نخستین تجربه کاری بسیار مفید هستند شما با اجتماع، فرهنگ هر شغل، بازتاب آن در جامعه و دیدگاه‌های متفاوت مردم آشنا می‌شوید.

بررسی ها نشان می دهند، زیاده خواهی و توقعات زیاد باعث تغییر مسیر زندگیتان می‌شود و مطالعات جدید روان شناسان نشان می‌دهد این گونه رفتارهای اجتماعی باعث دور شدن شما از مسیر زندگی تان می‌شود.
 
گفتنی است، انتخاب شغل که یکی از معضل‌های اساسی در جوامع امروزی به شمار می‌آید، باید حتما متناسب با رشته دانشگاهی تان باشد، در غیر این صورت نیاز روحی شما را برطرف نخواهد کرد.
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، با نصب نوشته‌هایی کوچک درباره آرزوها و رویاهایتان هر روز می‌توانید با دیدن آن‌ها درباره روند زندگی کردنتان فکر کنید و سریع تر به خطاهایتان بی ببرید.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کار ، شغل ، علاقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار