شهرکرد/

نیمی از روستاهای ایران در انتظار بهسازی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: تاکنون عملیات بهسازی کمتر از نیمی از روستاهای کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سید ابوالفضل رضوی با اشاره به اینکه هم اکنون 38 هزار روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد، افزود: کمبود اعتبارات بنیاد مسکن و مشکلات اعتباری بانک ها از جمله مسایلی است که طولانی شدن روند بهسازی روستایی و اجرای طرح های هادی را به دنبال داشته است.
رضوی بر اجرای الگوهای ایرانی و اسلامی و حفظ بافت بومی روستاها در اجرای طرح های هادی تاکید کرد و اظهار داشت: در جلساتی با حضور مسئولان بنیاد مسکن این مورد بررسی و مقرر شد مشکل اجرا نشدن الگوهای ایرانی در این طرح ها اصلاح شود.
رضوی به رویکرد جدید دولت در زمینه شناخت ظرفیت های بومی روستاها اشاره کرد و گفت: این رویکرد تاثیر قابل توجهی در اقتصاد کشور و تولید ناخالص داخلی دارد .
وی افزود: بر این اساس اگر دستگاه های حکومتی، اجرایی، نظارتی و مردمی وحدت و همت عالی داشته باشند طی دو سال آینده نرخ بیکاری روستاها کاهش و تولید ناخالص داخلی افزایش می یابد .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به منظور بررسی مشکلات روستاها و مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد./ب
برچسب ها: روستا ، بهسازی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.