شهرداری تهران به عنوان نهادی اجتماعی و فرهنگی به رسمیت شناخته شده است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امروز شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی و فرهنگی به رسمیت شناخته شده است و یکی از ارکان اثرگذار در جریان تربیت رسمی و تکوین مستمر هویت دانش آموزان محسوب می‌شود.

به گزارش خبر نگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران غ اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست توجیهی طرح غنی سازی اوقات فراغت مدارس که باحضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون وزارت آموزش و پرورش، رییس ستاد اقامه نماز و معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: اوقات فراغت به زمانی اطلاق می شود که دانش آموز از جریان تربیت رسمی فارغ می شود و می تواند بر حسب علاقه و اختیار به نیازهای اجتماعی، تفریحی، ورزشی و آموزشی خود  را برطرف سازد.

وی گفت: بر این اساس اوقات فراغت بخشی از جریان تربیت غیررسمی است و به معنای بطالت و وقت گذرانی نیست. از این رو باید خانواده‌ها، رسانه‌ها وسایر نهادها باید نقش خود را در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، جوانان و نوجوانان به درستی ایفا کنند زیرا اگر فرد در کودکی نیاموزد که چگونه اوقات فراغت خود را سپری کند در جوانی و میانسالی نیز با مشکلات قابل توجهی روبه رو می‌شود و به تبع جامعه با آثار منفی آن مواجه خواهد بود.

چهاربند ادامه داد: جریان تربیت رسمی با هدف تکوین مستمر هویت دانش آموزان با متولی‌گری حکومت به صورت عادلانه، قانونی، همگانی، الزامی و ساماندهی شده در مدارس انجام می‌شود ولی متولی مشخصی برای گذران اوقات فراغت که از ویژگی‌هایی نظیر اختیاری بودن، غیرهمگانی بودن و الزامی نبودن برخوردار است‌ در قانون تعریف نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرداری تهران عنوان کرد: بخشی از مسئولیت گذران اوقات فراغت به عهده خانواده است و خوشبختانه طی سال‌های گذشته با افزایش سطح بینش و ارتقاس فرهنگ عمومی خانواده‌ها آگاهی خوبی نسبت به اهمیت این موضوع دارند. ولی نباید از این موضوع غفلت شود که باید همکاری تمام سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط در این خصوص تعهد و مسئولیت اجتماعی به وجود آید.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری تهران ‌در زمینه همکاری با آموزش و پرورش گفت: حس مشارکت و حسن تفاهم شهرداری تهران با آموزش و پرورش که با هدف تربیت نسل جوان قابل تقدیر است. طرح "نسیم بهشت مدارس" یکی از موثرترین اقداماتی است که در  تابستان سال جاری در 110 مدرسه اجرایی خواهد شد.

چهاربند ادامه داد: امروز شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی و فرهنگی به رسمیت شناخته شده است و یکی از ارکان اثرگذار در جریان تربیت رسمی و تکوین مستمر هویت دانش آموزان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، نهاد ، رسمیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار