رسانه آمریکایی مدعی شد:

جایزه 5 میلیون دلاری برای قتل مهندس چینی مرتبط با صنایع موشکی ایران

یک رسانه آمریکایی مدعی شد دولت این کشور جایزه ای 5 میلیون دلاری برای قتل مهندس چینی که متهم به ارتباط با صنایع موشکی ایران بوده ، تعیین کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از دیلی بیست ؛ یک رسانه آمریکایی مدعی شد : وزارت خارجه آمریکا برای دستگیری و یا سر  "لی فانگ وی" بازرگان 42 ساله چینی که متهم به همکاری با صنایع موشکی ایران و دور زدن تحریم هاست ، 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است . 
این خبرگزاری آمریکایی در مقاله ای به قلم "جفرسون مورلی " نوشت : در حالی که مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی از سرگرفته می شود واشنگتن جایزه ای 5 میلیون دلاری برای سر "لی فانگ وی"‌ مهندس و تاجر چینی که متهم به همکاری با برنامه موشکی ایران و دور زدن تحریم های ضدایرانی غرب می باشد ، تعیین کرده است . 

به نوشته این خبرگزاری " لی فانگ وی"‌با نام مستعار " کارل لی" یکی از معدود افرادی است که در دنیا جایزه سنگینی ( 5 میلیون دلار ) برای سر وی تعیین شده است . 

لی به اتهام "نقض قوانین تحریم و منع تجارت با ایران " تحت تعقیب قرار دارد . این در حالی است که بر اساس کیفرخواست منتشرشده در ماه آوریل ، لی و همکارانش تا اواخر سال 2011 در نیویورک سیتی به تجارت مشغول بوده اند ؛ پنج سال پس از آنکه مقامات آمریکایی در پکن نخستین درخواست ها برای دستگیری یا هشدار به وی را تسلیم دولت چین کرده بود . 

فعالیت "لی"‌در نیویورک سیتی همچنین در شرایطی ادامه داشت که از دو سال پیش مقامات دولتی این ایالت آمریکا وی را به اتهام فریب و تقلب در روند قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران و دور زدن موانع رابطه با تهران تحت تعقیب قرار داده بود . 

دیلی بیست همچنین مدعی شد : در حالی که مذاکره کنندگان هسته ای ایران و نمایندگان کشورهای غربی از امروز دور تازه ای از گفتگوهای خود در مورد آینده برنامه هسته ای ایران آغاز می کنند ،‌ اقدامات "لی" می تواند به پیشرفت برنامه دفاعی موشکی ایران کمک کند . این برنامه در حالی ادامه دارد که تحریم های بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران به شدت اجرا می شود .

ناتوانی در بازداشت این مهندس چینی یا عدم اقدام به این کار از سوی واشنگتن به وضوح نشان دهنده نتایج ناگوار این کار و منافع متضادی است که در توقف یا ادامه برنامه دفاع موشکی ایران برای ایالات متحده وجود دارد . 

گفتنی است این رسانه آمریکایی همچنین مدعی شد : "لی" 42 ساله مهندس متالوژی بوده و موسس یک شرکت در شهر دالیان در شمال چین می باشد و مدتهاست بعنوان یکی از عوامل اساسی در پیشرفت برنامه موشک های بالستیکی ایران ایفای نقش می کند . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار