درگیری علنی میان 6 هزار شاهزاده سعودی بر سر جانشینی در شبکه‌های اجتماعی

درگیری شاهزادگان سعودی بر سر جانشینی ملک عبدالله به شبکه‌های اجتماعی هم راه یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ خانواده سعودی به دلیل درگیری شاهزادگان بر سر جانشینی ملک عبدالله، در حال فروپاشی است.


به گفته منابع دیپلماتیک عربستان، اختلاف نظر در انتخاب ولی‌عهد ملک‌عبدالله میان 6000 شاهزاده خانواده سلطنتی عربستان به اوج خود رسیده است.


برای نخستین بار در تاریخ این کشور، شاهزاده‌ها مخالفت خود را با روند جانشینی پادشاه در قالب پست‌های ناشناس در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده‌اند. در این پست‌ها آمده است که ملک عبد‌الله با انتصاب فرزندانش به پست‌های کلیدی کشور و به حاشیه راندن دیگر شاهزاده‌ها از جمله فرزندان برادرانش، قوانین را نادیده گرفته است.


به گفته یکی از دیپلمات‌های عربستان، "در گذشته مسئله جانشینی با توافق و رضایت همه انجام میشد و همه شاخه‌های سلسله سلطنتی جایگاه و موقعیت خود را در حکومت دارا بودند. اما اکنون همه چیز بر خلاف این روال انجام می‌شود." گفته می‌شود جابجایی‌های اخیر ملک‌ عبدالله میان پست‌های اصلی مملکتی به منظور کاهش قدرت فرزندان سلطان، برادر کوچکترش انجام شده است.


به گفته "سیمون هندرسون"، یک تحلیل‌گر آمریکایی، "پادشاهی عربستان با یک بحران در موضوع جانشینی مواجه است که ممکن است به دشمنی و خصومت‌های شدید خانوادگی منجر شود."




انتهای پیام/
برچسب ها: جانشینی ، شاهزاده ، صعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار