اسرار هسته‌ای ایران و فتنه ۸۸ از محور‌های اصلی کتاب کلینتون

وزیر خارجه سابق آمریکا در صدد است امروز کتاب خود را که بخش‌های مهمی از آن درباره مسائل ناگفته‌ای از برنامه هسته‌ای ایران و فتنه ۸۸ در کشورمان است، در نیویورک معرفی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا که به مناسبت انتشار کتاب جدید خود تحت عنوان «انتخاب های دشوار»، سفر به شهرهای مختلف آمریکا را آغاز کرده است، در صدد است امروز، سه شنبه، 10 ژوئن (20 خردادماه) در شعبه ای از فروشگاه های زنجیره ای «بارنز اند نوبل» در نیویورک به معرفی این کتاب و امضای آن برای علاقمندان بپردازد.

بر اساس این گزارش، محتوای کتاب «انتخاب‌های دشوار» کلینتون درباره مسائل مختلف سیاست خارجی آمریکا و همچنین نوع برخورد آمریکا با برنامه هسته‌ای ایران می‌باشد.

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، کلینتون در کتاب خود به سیر تحولات در روابط آمریکا و ایران در طول 20 سال گذشته می پردازد، رویکرد محتاطانه دولت بیل کلینتون (همسر وی)، دوران غیرسازنده «محور شرارت» (اشاره به دوران ریاست جمهوری جرج بوش که ایران را به همراه عراق و کره شمالی، بخشی از محور شرارت خواند) و آغاز یک نزدیکی بی سر و صدا در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما، وقتی که خود وزیر خارجه آمریکا بود از جمله مواردی است که کلینتون در کتاب خود به آن اشاره کرده است.

صدای آمریکا گزارش کرد که فصل هجدم کتاب کلینتون تحت عنوان «ایران: تحریم‌ها و اسرار» به طور کامل به موارد مختلفی از جمله تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال 2010، پرداخته شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کلینتون در این بخش به ملاقات حساس خود با وزیر امور خارجه چین که موجب تصویب آن قطعنامه شد اشاره می کند و در ادامه این بحث را پیش می‌کشد که آن تحریم‌ها، به همراه ایجاد یک کانال ارتباطی سری از طریق سلطان عمان، این امکان را به ایالات متحده داد تا مذاکرات جدی را با ایران آغاز کند.

در بخشی از این کتاب نیز به جنبش فتنه (جنبش سبز) اشاره کرده است و ابراز تأسف کرده که چرا آمریکا در سال 2009 از این جنبش در ایران حمایت نکرد.

وزیر خارجه آمریکا در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما، که نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز دارد، در این تور علاوه بر معرفی کتاب خود و حضور در اماکن عمومی و صحبت با مردم، به مصاحبه با نشریات معتبر نیز می پردازد که هدفی ندارد جز آماده سازی برای رقابت های انتخاباتی آینده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار