کریمی‌قدوسی در نطق میان‌دستور مطرح کرد

اعتدال حرکت در وسط میدان حق است، نه حرکت در مرز حق و باطل

عضو کمیسیون امنیت ملی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه اعتدال حرکت در مرز بین حق و باطل نیست و حرکت در وسط میدان حق است گفت: مشی سیاسی و فرهنگی رئیس‌جمهور و برخی از وزرا حرکت در مرز حق و باطل است، حرکت در مرز حق و باطل به نفع باطل تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه 20 خرداد اظهار داشت: در جنگ صفین در آن لحظه‌ای که سرنوشت بشر در تاریخ رقم خورد، شبی که در تاریخ نبرد صفین به "لیلة الهریر" مشهور است، امیرالمومنین علی (ع) به رزمندگان و سربازان خود فرمودند؛ آفتاب که طلوع کند، کار معاویه یکسره است.
 
وی ادامه داد: در همین لحظات معاویة ابن ابی‌سفیان، عمرو عاص را به خیمه‌اش احضار کرد و گفت؛ آفتاب که طلوع کند علی (ع) کار ما را یکسره خواهد کرد، نقشه و طرحی برایت مانده که ما را نجات دهد، عمرو عاص گفت؛ آنها را به مذاکره و اتخاذ روش صلح جویانه و اعتدال و پرهیز از افراط‌گرایی و خشونت از جنگ دعوت کن، اگر بپذیرند شکست خورده‌اند و اگر نپذیرند هم دچار اختلاف می‌شوند و شکست می‌خورند.
 
کریمی قدوسی افزود: عمرو عاص برای ایجاد شکاف در جو یاران علی (ع)، تسلیم شدن را تئوریزه کرد و در دو کلمه "اعتدال و مذاکره" سپاه پیروزمند اسلام را به سپاه دچار شده به اختلاف و شکست خورده تبدیل نمود و نتیجه شعار توطئه آمیز اعتدال و مذاکرات این بود که 20 هزار شمشیرزن حضرت، شمشیرهای خود را به گردن انداختند و امام خود را مجبور به پذیرش پیشنهاد مذاکره و اعتدال کردند، حضرت علی (ع) پس از آن فرمودند؛ تا دیروز امیر و فرمانده آنها بودم و امروز باید فرمانبر آنها باشم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بدون اینکه قصد مقایسه اشخاص در آن تاریخ و این زمان را داشته باشم، به ملت عرض می‌کنم که هردو روش یکی است، اعتدال و مذاکره در آن روز کلیدواژه و رمز شکست سپاه پیروزمند حضرت شد و امروز شعار اعتدال و مذاکره اگر با درس آموزی، عبرت گیری، بصیرت افزایی و اطاعت سربازگونه از ولی امر مسلمین مدیریت نشود، که الحمدلله شده است، می‌شود علت اصلی شکست انقلاب و جبهه مقاومت فاتح در برابر نظام سلطه شود.
 
وی با بیان اینکه 25 سال از دوران رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای می‌گذرد و مقایسه این دوران با دوران زعامت امیرالمومنین علی(ع) درس‌ها و عبرت‌هایی را فراهم می‌نماید، گفت: در مقابل امیرالمومنین (ع) سابقه‌دارانی از اسلام صف کشیدند و در دوران مقام معظم رهبری نیز در فتنه 88 سابقه دارانی از انقلاب اسلامی همچون هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی مقابل نظام صف کشیدند، در آن دوران زیر پرچم امیرالمومنین (ع) ماندن، سخت‌تر از زیر پرچم پیامبر ماندن بود و در این دوران نیز زیر پرچم مقام معظم رهبری ماندن سخت‌تر از زیر پرچم ماندن امام خمینی (ره) می‌باشد.
 
نماینده مشهد و کلات ادامه داد: در آن دوران دست امام معصوم 25 سال بسته بود، در این دوران مقام معظم رهبری 25 سال، مظلوم بوده، آن هم نه در جمع مردم و جوانان، بلکه در جمع تعدادی از خواص و مقامات.
 
کریمی قدوسی اظهار داشت: در آن دوران فتنه تلاشش این بود که بحران و ناامنی به وجود آورد و آن را ناشی از زعامت امام معصوم معرفی کند و در این دوران فتنه و سران آن در تلاش بوده و هستند که فضا را بحرانی و ناامیدی، ناامنی و انصراف از ارزش‌ها را به مردم القا کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در دوران امیرالمومنین (ع) حضرت برای شکست فتنه‌ها با خطبه‌های حماسی و عرفانی فتنه را افشا نمودند و در این زمان مقام معظم رهبری نیز با سفرها خطبه‌ها و دیدارها، فتنه را تحویل و افشار نمودند که باعث رشد کم‌نظیر بصیرت مردم گردید.
 
وی اظهار داشت: در دوران امیرالمومنین (ع) برخی از خواص طرفدار حق خیانت کردند و برای بعضی امر مشتبه شده بود و مابقی جامعه به دنبال آنان راه افتادند، در دوران مقام معظم رهبری نیز بعضی از خواص با سکوت خود و برخی در همراهی خود به فتنه کمک کردند، ولی مردم و جوانان وفادار به عهد ولایت باقی ماندند.
 
نماینده مشهد و کلات بیان داشت: در دوران امیرالمومنین (ع) منشاء فتنه جمع‌آوری مال و ثروت دنیا و به تبع آن مقام‌پرستی بود که با همراهی منافقین به جنگ‌های جمل، صفین و نهروان منتهی شد، در دوران مقام معظم رهبری جمع‌آوری مال و ثروت و حب جاه ریشه فتنه 88 شد و 8 ماه جنگ خیابانی را با همراهی منافقین ضد انقلاب، سرویس‌های جاسوسی و حاکمان نظام سلطه به ملت و رهبر انقلاب تحمیل نمودند.
 
کریمی قدوسی با بیان اینکه اعتدال حرکت در مرز بین حق و باطل نیست، بلکه اعتدال حرکت در وسط میدان حق است، گفت: مشی سیاسی و فرهنگی رئیس‌جمهور و برخی از وزرا به خصوص وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم و تحقیقات و فناوری حرکت در مرز حق و باطل است، حرکت در مرز حق و باطل به نفع باطل تمام می‌شود و برای جبهه حق مسائل فرعی ایجاد می‌کند و زمینه ساز ایجاد عِده و عُده برای فتنه آینده می‌شود که مصادیقی از آن را اشاره می‌کنم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به مصادیقی از این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: اظهاراتی چون دولت دینی خوب است ولی دین دولتی جای بحث دارد؛ بعضی از مردم واقعا بیکارند، کار و شغل ندارند و دچار توهمات هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند، نه دین را می‌دانند چیست و نه آخرت را؛ ما از کارت زرد مجلس نمی‌ترسیم؛ با زور و شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد؛ دیگر دوران پیام از طریق بلندگوها، تریبون‌ها و منبرهای یکطرفه بسر آمده؛ آنچه من می‌فهمم این است که این کشور با تقابل نمی‌تواند در دنیا موفق باشد؛ بنای این دولت تعامل سازنده با دنیاست، ما می‌خواهیم با دنیا منطقی صحبت کنیم؛ برخی فکر می‌کنند باید با دنیا جنگید و یا تسلیم شد، در حالیکه راه سومی نیز وجود دارد و آن تعامل سازنده با جهان است؛ آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است را می‌توان از جمله این مصادیق دانست.
 
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی، این مواضع باعث غیرت‌زدایی و گرفتن غرور ملی خواهد شد و در نتیجه تسلیم در برابر زورگویان تئوریزه خواهد شد، آقای روحانی اعتدال آن نیست که عناصر فتنه 88 را به مناصب حکومتی بنگارید.
 
نماینده مشهد و کلات خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: دستیار ویژه خود در امور اقوام "یونسی" را عزل کنید، کسی که به خاطر مواضعش مورد تمجید رسانه‌های صهیونیستی واقع شده و تلاش می‌کند نمادهای اشرافیت و سلطنت را احیا کند و بین افراد باکرامت و منسجم ایران اسلامی ایجاد تفرقه کند و جایگاه روحانیت را زیرسوال ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار