خطرناکترین ساعت شب برای اوج حملات "بیماری‌های اعصاب"

در برخی از ساعات شبانه روز به دلیل تغییرات شیمیایی که در بدن رخ می دهد، می‌تواند اثرات خاصی بر فرآیند تصمیم گیری به ویژه در افراد مبتلا به اختلالات روانی بگذارد و می‌تواند این مسئله بسیار خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان و متخصصان اعصاب و روان هشدار می‌دهند احتمال بروز حملات تشنج و یا اوج حملات عصبی در بیماران مبتلا به مشکلات اعصاب و روان پس از نیمه شب بسیار زیادتر از سایر ساعات شب است.

گفتنی است، بر اساس مطالعه‌ی پزشکان اعصاب و روان در دانشگاه پنسیلوانیا در شهر فیلادلفیا ایالات متحده  خود کشی و یا حملات بیماری‌های اعصاب بین ساعات نیمه شب تا طلوع خورشید به اوج می رسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، کارشناسان به ویژه بروز این نوع اختلالات اعصاب را در بیماران مبتلا به بی خوابی مزمن در ساعات نیمه شب بسیار شایع و متداول معرفی نموده‌اند.

کارشناسان آمریکایی با تجزیه و تحلیل علائم رفتاری، حدود 35 هزار نفر مبتلا به مشکلات اعصاب و روان به نتایج فوق دست یافته‌اند.

بر اساس این تحقیق، میزان رفتارها و علائم نا به هنجار مربوط به اختلالات اعصاب در ما بین ساعات 2 الی 3 بامداد به اوج خود می‌رسد و پس از آن و یا قبل از آن این نسبت بسیار کمتر است.
کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این کشف در آینده بتوانند جلوی بروز سوانح و مشکلات سلامتی برای بیماران و مبتلا به مشکلات اعصاب و روان را بگیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری اعصاب ، خودکشی ، شب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار