افشاگری عجیب اسنودن از اقدامات جاسوسی آمریکا

جاسوسی حتی از تلفن‌های همراه خاموش!

سازمان امنیت ملی آمریکا می‌تواند حتی در زمان خاموش بودن تلفن همراه از میکروفن آن استفاده کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان ثابت کرده‌اند سازمان امنیت ملی آمریکا می‌تواند از میکروفن‌ تلفن‌همراه حتی در زمان خاموش بودن آن استفاده کند.

این موضوع نیز در ادامه افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مصاحبه با مجری شبکه ان‌بی‌سی مطرح شده است. در این مصاحبه، برایان نایتلی تلفن همراه خود را در مقابل اسنودن می‌گیرد و از او می‌پرسد،‌ "زمانی که من تلفن خود را خاموش کنم، چه کاری از دست سازمان امنیت ملی بر‌می‌آید؟ آیا آنها می‌توانند تلفن مرا از راه دور روشن و از آن استفاده کنند؟"

اسنودن نیز در پاسخ می‌گوید، "همانطور که شما می‌توانید به راحتی تلفن‌همراه خود را خاموش کنید، آنها نیز می‌توانند خیلی راحت آن را روشن کنند، در واقع شما گمان می‌کنید که گوشی خود را خاموش کرده‌اید!"


محققان ثابت کرده‌اند که با استفاده از یک تکنیک به نام "ایمپلنت" میتوان گوشی را به حالتی شبیه خاموشی در آورد در حالی که در واقع تلفن همراه روشن است و برنامه‌های کاربردی آن فعالیت می‌کنند. در چنین حالتی سازمان امنیت ملی آمریکا می‌تواند از همه نرم‌افزارها و سخت‌افزاهای تلفن‌همراه از جمله میکروفن‌ آن استفاده کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: اسنودن ، جاسوسی ، میکروفن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار