اوباما در واکنش به حوادث تیراندازی در آمریکا:

تیراندازی با سلاح گرم به سطحی باور نکردنی رسیده است / هیچ کشوری مثل آمریکا نیست / باید از خود شرم کنیم

به دنبال وقوع یک مورد دیگر تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا رئیس جمهور این کشور گفت این گونه حوادث به سطحی باور نکردنی رسیده و برای کشوری مثل آمریکا این موضوع شرم آور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی وقوع یک مورد دیگر تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور این کشور روز سه شنبه خواستار بررسی آگاهی های ملی در مورد خشونت با سلاح گرم شد و گفت این گونه حوادث به سطحی باور نکردنی رسیده و برای کشوری مثل آمریکا این موضوع شرم آور است.

وی در سخنانی گفت : "آمریکا تنها کشور پیشرفته جهان است که چنین حوادثی در آن روی می دهد و در حال حاضر، هر هفته شاهد یکی از آنها هستیم؛ هیچ کشوری مثل ما نیست، آمریکا باید از خود شرم کند که نمی تواند حتی یک قانون جزیی برای محدود کردن استفاده از سلاح وضع کند."

اوباما افزود بدترین موضوع در دوران ریاست جمهوری وی تاکنون این بوده که کنگره هیچ اقدام اساسی برای آنکه سلاح به دست افراد خلافکار نیفتد، انجام نداده است.

وی در ادامه گفت: "میزان خشونت ها با سلاح گرم به سطحی باورنکردنی رسیده است، هیچ کشور پیشرفته‌ای در جهان این موضوع را نمی پذیرد."

اوباما در پاسخ به سوالی درباره خشونت ناشی از استفاده از سلاح در آمریکا گفت:" بزرگترین مسئله مایه استیصال من این است که این جامعه تاکنون گام‌های اساسی برای دور نگاه داشتن اسلحه از دسترس افرادی انجام نداده است که می توانند خسارتهای باورنکردنی وارد کنند. آمریکا تنها کشور توسعه یافته در جهان است که چنین اتفاقهایی در آن رخ می دهد. حالا هر هفته یک بار چنین اتفاقی رخ می دهد و به مسئله‌ای هرروزی تبدیل شده است. هیچ جای دیگری در جهان چنین وضعی ندارد." 


 در آخرین مورد از خشونت ها با سلاح گرم در آمریکا، یک دانش آموز دبیرستانی در پورتلند در شمال غرب آمریکا با تیراندازی به طرف دیگران، یک دانش آموز دیگر را کشت و یک تن دیگر را زخمی کرد و خود او نیز کشته شد.

اوباما همچنین در سخنانی در جمع فعالان پایگاههای اینترنتی اجتماعی گفت:" همواره باید به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای تعامل با مخاطبان بود تا آنها از مسائل مطلع شوند. جوانان در مقایسه با دیگران بسیار بیشتر، از پایگاه‌های اینترنتی اجتماعی استفاده می کنند. اینکه از این طریق، امکان گفتگوی مستقیم با مردم فراهم می شود بسیار فوق العاده است."

اوباما در پاسخ به سوالی درباره هزینه های تحصیل در آمریکا گفت:" هزینه کردن برای تحصیلات دانشگاهی، سرمایه گذاری خوبی است اما باید دو کار را انجام بدهیم. اولا باید هزینه های تحصیل را کاهش بدهیم. ثانیا اگر قرار است برای تامین هزینه های تحصیل بدهکار شویم باید این بدهی های قابل مدیریت باشد."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار