اردبیل/

راه اندازی یک هزار سرای هنر در کشور

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد طرح هزار سرای هنر را در استان‌ها اجرا می‌کند که این برنامه شامل ساخت فضاهای هنری با مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی مرادخانی افزود: قرار است به زودی نامه ساخت این هزار سرای هنر از طریق وزارت کشور به استانداران ابلاغ شود تا با تامین زمین و برخی از امکانات در استان ها و نگاه فرهنگی و هنری مسئولان استانی این هزار سرای هنر در کشور شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: این حرکت به شکل خاص با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرایی می شود تا انگیزه ای برای فعالان این بخش فراهم آید تا در برنامه های فرهنگی و هنری مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنوع برنامه‌های حوزه هنری و بیان ضرورت روز آمد کردن این برنامه ها افزود: با توجه به اینکه حوزه هنر و فرهنگ از تنوع موضوع و مضامین و مفاهیم برخوردار است در برگزاری جشنواره هایی همچون امام رضا(ع) تلاش می کنیم تا سیره و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نظیر امام رضا(ع) که به امام مهربانی ها و پناهگاه محبت معروف است در محتوای کارهای هنری و فرهنگی گنجانده شود.

مرادخانی با بیان اینکه در باب معرفت شیعی و شناساندن آن کم کاری شده و یک حرکت جهشی را شاهد نبودیم، گفت: همه باید تلاش کنیم تا هنرمند نسل امروز به دارایی عظیم ادبی، اخلاقی و تعالیم دینی خود افتخار کند.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری حوزه فرهنگ و هنر و الگودهی در این زمینه بسیار فراگیر است، اظهار کرد: تا زمانی که حوزه موسیقی آمیخته به فضاسازی کاذب و برخی انحرافات بدون استدلال و منطق نشود موسیقی می تواند آرام بخش و حتی شفابخش باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مقابله با تلاش نظام غرب در هویت زدایی نسل آینده ما در کنار صیانت از هویت اسلامی و دینی سعی می کنیم با تقویت حوزه دیپلماسی فرهنگ و هنر و تکیه بر مشترکات فرهنگی و هویتی استان های هم مرز با کشورهای خارجی بتوانیم در حوزه تاثیرگذاری شایسته عمل کنیم.

مرادخانی از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت هنری در برپایی نمایشگاه های مشترک با کشورهای همسایه در راستای تقویت این دیپلماسی خبر داد و افزود: اگر این تبادل و تعامل قوی و محکم انجام شود نقشه های شوم دشمنان نمی تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، راه ، اندازی ، سرای ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.