محمود دولت‌آبادی در اعتراض به حرکت غیراخلاقی شبکه بی‌بی‌سی:

BBC بخشی از کتاب‌خوانی مرا بدون مجوٌز پخش کرد/ به اصلاحات پیشنهادی "کلنل" توجه جدی داشتم

محمود دولت‌آبادی به پخش داستان‌خوانی‌اش از شبکه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی اعتراض کرد و نوشت:شخصاً برای هیچ فرستنده‌ی رادیویی - تلویزیونی کتاب‌خوانی نداشته‌ام.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ بعد از  پخش داستان‌خوانی‌محمود دولت‌آبادی از شبکه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی وی به این اقدام اعتراض کرد.
 
وی همچنین در واکنش به خبر این رسانه نوشته است: برای چهارمین‌بار به اصلاحات پیشنهادی درباره‌ی رمان "کلنل" توجه جدی داشته و آن‌ها را لحاظ کرده‌ است.
 
این نویسنده‌ی پیشکسوت در متن خود مطرح کرد: «اخیراً بار دیگر رمان «کلنل» موضوع بحث رسانه‌یی شده است و این موضوع به هیچ وجه مورد علاقه‌ی اینجانب، محمود دولت‌آبادی، نیست.

دولت آبادی در ادامه اضافه می‌کند: در این میان شنیده شد که تلویزیون BBC بخشی از کتاب‌خوانی دانشگاهی مرا بی هیچ مجوٌزی از شبکه‌ی خود پخش کرده است. ضمن ابراز تأسف عمیق از این کردارِ غیرحرفه‌یی و غیرمسؤولانه به اطّلاع می‌رسانم که شخصاً برای هیچ فرستنده‌ی رادیویی - تلویزیونی کتاب‌خوانی نداشته‌ام و انجام چنین کاری از شبکه‌ی مربوطه خارج از هنجارهای اخلاقیِ بین‌المللی است و شخصاً از مقامات ذی‌ربط انتظار دارم این رفتار برنامه‌ساز خود را نکوهش و آن را منع کنند؛ و من هم امیدوارم این خطای ایشان عمدی نبوده باشد و تکرار نشود. ضمناً در سایت BBC نقل شده است که به قرار اطٌلاع، دولت‌آبادی پیشنهاد اصلاح متن را نپذیرفته است"!" محض رفع نگرانیِ سایت مربوطه به اطّلاع می‌رساند اینجانب برای چهارمین‌بار به اصلاحات پیشنهادی توجّه جدی داشته و اصلاحات مربوطه را لحاظ کرده‌ام!»

انتهای پیام/اق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
بی بی سی یعنی دغل ودروغ.
آخرین اخبار