ربیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نیروهای کار خارج از کشور بیمه می‌شوند/ همکاری دوجانبه ایران و بزریل در زمینه بازار کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه و شناسنامه‌دار کردن نیروهای کار خارج از کشور در دستور کار هیئت ایرانی است.

علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه یکصد و سومین اجلاس سازمان بین‌المللی کار در گفتگو با خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به ژنو، گفت: در دیدار با وزیر کار برزیل مقرر شده، وزیر کار برزیل ماه آینده در تهران بیاید و در زمینه همکاری‌های دو جانبه تفاهم‌نامه‌ای امضا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:‌ تبادل تجارب، مسائل مربوط به سیاست‌گذاری در زمینه اشتغال، آموزش، فنی و حرفه‌ای از جمله موضوعاتی است  که با هیأت برزیلی پیرامون آن بحث و گفتگو صورت گرفته است.

ربیعی تأکید کرد: هیئت برزیلی متعهد شده در خصوص موضوعاتی که پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته با شرکت‌ها و وزیر مربوطه صحبت‌کنند.

وی با اشاره به این‌که رفتن نیروی کار به خارج از کشور یک فرصت برای کسب درآمد و تجربه محسوب می‌شود، بیان داشت: اعزام نیروهای کار ماهر به خارج از کشور در دستور کار هیأت ایرانی‌ها قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:‌ بیمه و شناسنامه‌دار کردن نیروهای کار خارج از کشور از جمله فعالیت‌های هیئت ایرانی است، متأسفانه این موضوع سال‌های طولانی است که متوقف شده و در مذاکراتمان این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

ربیعی با اشاره به انتخاب هیئت ایرانی به عنوان عضو هیئت مدیر ILO گفت: امیدواریم با حضور در هیئت مدیره ILO جمهوری اسلامی ایران نقش بیشتری را در مسائل کار جهانی دنبال کند.

*استفاده از مکانیزم‌های بیمه‌درمانی سایر کشورها برای نظام بیمه درمانی

همچنین در حاشیه این اجلاس سید تقی نوربخش،  مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به ژنو، با اشاره به این‌که ما می‌توانیم از مکانیزم‌های بیمه درمانی سایر کشورها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از فاینانس و تأمین  منابع سازمان بیمه‌گر درمان، خرید راهبردی خدمات درمانی و استفاده از تجارب سایر کشورهایی که دارای شرایط مشابه کشور ایران هستند و نیز مطالعات تطبیقی می‌تواند به اصلاح نظام بیمه درمانی کمک کند.

شایان ذکر است، یکصد و سومین اجلاس سازمان بین‌المللی کار با حضور وزرای کار بیش از 180 کشور روز گذشته در ژنو آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن رحیمی
۲۰:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
خوب بود گوشه چشمی هم وزیر محترم به صنعت بیمه می انداخت تا 40هزار نماینده بیمه که هیچ گونه پوشش بیمه ای ندارند را می دید واول این مشکل که برای نیرو کار داخلی است را می دید
آخرین اخبار