جام‌جهانی 2014//

گزارش "الشرق الاوسط" از اهتزاز پرچم ایران در جنوب لبنان

روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به برافراشته شدن پرچم کشورمان در جنوب بیروت در آستانه آغاز جام جهانی 2014 برزیل پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، الشرق الاوسط نوشت: با نزدیک شدن به آغاز رسمی جام جهانی 2014  برزیل،  لبنان  هم  مانند سایر نقاط جهان، خود برای جام جهانی  آماده می‌سازد، مردم لبنان برای نشان دادن حمایت خود از 32 کشور شرکت کننده در این رقابت‌ها پرچم تیم‌های محبوب خود را  به اهتزاز در می‌آورند. اگر از روی تعداد پرچم‌های برافراشته شده در رستوران‌ها، کافه‌ها، اتومبیل و بالکن منازل،  قضاوت کنید ممکن است فکر کنید لبنان هم در این مسابقات حضور دارد، و یا در واقع میزبان جام جهانی است.

به نوشته این روزنامه، با یک پیاده روی سریع در سراسر جنوب بیروت، متوجه می‌شوید تیم‌های برزیل، آلمان و ایتالیا تیم‌های مورد علاقه مردم هستند. اما، تفاوت بزرگ  امسال،  برافراشته شدن پرچم‌های ایران  در کنار پرچم کشورهای غربی درمناطقی است که  بسیاری از طرفداران حزب الله حضور دارند، به خصوص با توجه به اینکه ایران با پیروزی خیره کننده 4-0 بر لبنان به جام جهانی راه یافت.

الشرق الاوسط نوشت: برای جام جهانی فوتبال تداخل با سیاست غیر معمول نیست و اکنون، بسیاری از ساکنان جنوب بیروت، حمایت خود از تیم ملی ایران در جام جهانی نشان می‌دهند، زیرا ایران حامی حزب الله است. کسانی که از ایران حمایت  می‌کنند، می‌گویند که این حمایت،  یک اصل است، نه یک ترجیح شخصی برای عملکرد تیم ایران در زمین.

"حسین"، یکی از ساکنان جنوب بیروت که نخواست نام خانوادگی خود را بگوید، به الشرق الاوسط گفت :"ما با قرار دادن پرچم ایران در کنار پرچم هر یک از تیم‌های مورد علاقه خود، به دنبال نشان دادن حمایت خود از تیم ایران به شیوه خود هستیم، حمایت از ایران غیر قابل انکار است".

"علی الشامی"، یکی دیگر از حامیان ایران که در جنوب بیروت زندگی می‌کند گفت: "این وظیفه ماست که از ایران حمایت کنیم، زیرا این تنها راهی است که با آن ما می‌توانیم از کشوری که در تمام سطوح به ما کمک کرده پشتیبانی کنیم. من نمی‌دانم که آیا آ‌ن‌ها برنده خواهند شد یا نه، اما من امیدوارم آن‌ها به دور دوم راه یابند."

وی افزود: "اگر تیم ایران در این رقابت، خدای ناکرده ببازد، من مطمئن هستم که دوستان من، به ویژه کسانی که از لحاظ سیاسی ایران را دشمن می‌دانند، مرا دست خواهند انداخت. من آدم  ورزشی نیستم، بنابراین  در نتیجه ممکن است دوستی ما از بین برود "

"فاطمه عواد" حمایت خود از تیم ایران را اینطور توجیه می کند، او می گوید، "ایران تنها تیم مسلمان در این جام جهانی است." او با گفنن این که "افتخار" می کند ماشین خود را با پرچم ایران تزیین کرده است ،می افزاید او قبلا  از تونس-آخرین باری که در جام جهانی حضور یافته بود- در جام جهانی سال 2006 حمایت میکرد.

بسیاری از طرفداران ایران در لبنان بر این باورند که حمایت از ایران انتخاب"آشکار" است. 

"مصطفی سلهب"، یکی دیگر از ساکنان بیروت، گفت: "ورزش هیچ تفاوتی با سیاست ندارد. اگر ایران جام جهانی را ترک کند، آن وقت من  از تیم آلمان حمایت می کنم. به همین دلیل من  پرچم های ایران و آلمان را از بالکن خانه ام آویزان کرده ام. "

اما،  وقتی از او پرسیده شد اگر ایران با آلمان بازی کند چه خواهد کرد ، مصطفی گفت: " مسئله گیج کننده ای برای من نیست. همانطور که گفتم، ایران خانه دوم من است. "



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
زنده با حزب الله
آخرین اخبار