این افراد از دیدن "بازی‌های جام جهانی" محروم می‌شوند

برخی از گروه‌های پر خطر به واسطه‌ی فعال و انفعالات شیمیایی درون بدن باید به شدت از قرار گرفتن در موقعیت‌های پر استرس و پر وحشت دوری نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می‌دهند ترس شدید در افراد حتی می‌تواند کشنده باشد.

گفتنی است، پژوهشگران اعتقاد دارند در هنگام بروز حمله‌ی استرس و ترس شدید نوعی باکتری‌ وارد جریان خون شده و می‌تواند منجر به حمله قلبی در افراد گردد.

بررسی ها نشان می‌دهند، علت این امر ترشح هورمون استرس در بدن است که حامل باکتری‌هایی است که به عروق می‌چسبند و آنگاه تولید پلاک‌هایی در مسیر جریان خود می‌کنند که به دلیل تنگ کردن عروق باعث حمله قلبی در فرد می‌شوند.

کارشناسان بر این باورند که یک رابطه‌ی مستقیم این شرایط پر استرس و خطر حملات قبلی به دلیل وجود باکتری‌های مسدود کننده جریان خون وجود دارد.

این تحقیقات که توسط محققان دانشگاه بینگهمتون شهر نیویورک ایالات متحده صورت گرفته، نشان می‌دهند، حملات قلبی و سکته‌ی مغزی اغلب بعد از یک رویداد که در آن سطح هورمون‌های کانکول آمین‌ها در خون و بافت‌های ماهیچه ای منتشر می‌شود، مانند شوک و هیجان ناگهانی رخ می‌دهد.

کارشناسان به افراد به ویژه سالمندان توصیه می‌کنند از شرایط پر استرس دوری کنند و یا در صورت قرار گرفتن در چنین شرایطی به پزشک متخصص برای پیشگیری مراجعه کنند.

کارشناسان به ویژه هشدار می‌دهند، تماشای فوتبال و تحت تاثیر واقع شدن در اثر تماشای فوتبال می‌تواند برای سالمندان بسیار خطرناک باشد و سبب تنگی عروق در آنها گردد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار