دويچه وله:

ناآرامی های عراق، بازار جهانی نفت را بشدت ملتهب کرده است

ناآرامی های اخیر در عراق، بهای نفت خام را در بازارهای جهانی بشدت افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، ناآرامی های اخیر در عراق، بهای نفت خام را در بازارهای جهانی بشدت افزایش داده است. 

 خبرنگار بخش آلمانی شبکه دویچه وله آلمان با اشاره به اینکه عراق، کشوری مهم در سازمان کشورهای صادر کننده نفت خام (اوپک) است، گزارش داد: اعضای گروه تروریستی داعش با تصرف شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق، کانون صنعت نفت در این کشور را عملا فلج کرده اند. 

به گفته ناظران، چند هفته ای است که دیگر از این منطقه، نفت به خارج از عراق صادر نمی شود. بزرگترین ذخائر نفتی عراق در دو شهر موصل و کرکوک متمرکزند.

تروریستهای داعش تا شهر "بایجی" (که به این دو شهر مشرف است)، پیشروی کرده اند. صرف نظر از وجود خطوط لوله نفت در این شهر، مهمترین پالایشگاه نفت عراق نیز در این منطقه واقع است. 

در این پالایشگاه، روزانه حدود چهارصد و هشتاد میلیون لیتر بنزین تولید می شود. در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که عراق بعنوان یکی از تحویل دهندگان نفت خام برای مدتی طولانی، امکان صدور نفت را نداشته باشد. ظرف هفته گذشته، نفت دریای شمال بیش از سه درصد در بازارهای جهانی گران و در پنج شنبه (دیروز) نیز هر بشکه نفت خام صد و پنجاه و نه لیتری ، به ارزش بیش از صد و دوازده دلار معامله شد. 

دولت عراق اطمینان داده است جنوب عراق همچنان امکان صادرات نفت را دارد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، نفت ، عراق ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار