"فرهنگستان زیرزمینی " موضوع این هفته "امروز هنوز تموم نشده"

برنامه زنده "امروزهنوز تموم نشده" با موضوع فرهنگستان زیرزمینی این هفته از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک، "احسان ارغوانی" تهیه کننده برنامه "امروز هنوز تموم نشده" موضوع برنامه این هفته را که  هر روز حدود ساعت 16:30 پخش می شود "فرهنگستان زیرزمینی" اعلام کرد.

 وی گفت: موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، موسیقی و بحث آزاد از جمله بخش های مرتبط با فرهنگستان زیرزمینی است.

 احسان ارغوانی افزود: در این برنامه موسیقی زیرزمینی و فعالیت خوانندگان غیرمجاز به تصویر کشیده می شوند و اینکه چگونه یک خواننده از راههای غیرمجاز و پس از مدتی فعالیت زیرزمینی و با انتشار آثارش درمحیط مجازی و ماهواره و پس از انتشار یک ندامت نامه، موفق به کسب مجوز شده و اقدام به انتشار آلبوم می‌کند.

این تهیه کننده گفت: دربخش فرهنگی برنامه نیز  به موضوع ورود واژه های عامیانه و من درآوردی که معلوم نیست چطور در ادبیات ما نفوذ پیدا کرده است می پردازیم واژه هایی مانند "پاچه خواری" که حتی برخی سیاسیون هم از آن استفاده می‌کنند.

ارغوانی تصریح کرد: از طرفی کلماتی که در فرهنگستان ادب معادل سازی می شوند ولی اصلا کاربردی در زبان محاوره ای روزانه ایرانیان ندارند مانند "دراز آویز زینتی " که به جای کروات معادل سازی شده است از دیگر مسایلی است که در برنامه این هفته بررسی می‌شود.

خاطر نشان می شود  امروز هنوز تموم نشده به تهیه کنندگی احسان ارغوانی و اجرای پدرام کریمی هر روز به استثنای جمعه ها حدود ساعت 16:30 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار