در سالگرد انتخابات ایران

"جان بیرد"وزیر خارجه کانادا خواستار تحت فشار قرار گرفتن ایران از سوی جامعه بین‌الملل شد

"جان بیرد"وزیر خارجه کانادا در سالگرد انتخابات ایران اتهامات تکراری خود را علیه ایران مطرح کرده و نوشت که جامعه بین‌الملل باید ایران را تحت فشار بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جان بیرد"، وزیر خارجه کانادا که طرفدار اسرائیل شناخته می‌شود همزمان با سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایران یادداشتی را در مجله آمریکایی فارین پالسی به رشته تحریر در آورده و رئیس جمهور ایران را به محقق نساختن وعده‌هایش متهم ساخت.
 
"جان بیرد" نوشت: جامعه بین‌الملل باید به ایران فشار وارد کند تا به حقوق بشر احترام گذاشته و حمایت از تروریسم را متوقف کند.
 
وی در خصوص رئیس جمهور ایران مدعی شد که حکومت ایران شاید یک رئیس جمهور با روابط عمومی خوب دارد، اما وضعیت مردم این کشور بهتر نشده است.
 
وزیر خارجه کانادا در خصوص عمل کردن رئیس جمهور ایران به وعده‌هایش مدعی شد که نمی توان در این زمینه خوش بین بود.
 
"جان بیرد" بدون اشاره به دلیل اصلی خشونت‌ها در سوریه و حمایت غرب از تروریستها در این کشور، ایران را در زمینه درگیری های سوریه متهم ساخت.
 
سوریه اخیرا شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بود که بشار اسد با اکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور ابقا شد. مردم سوریه که کشورشان در نتیجه حمایت برخی‌ کشورها از تروریستها بی‌ثبات و ناامن شده است، پس از رای مثبت به بشار اسد و نظام حاکم به برپایی جشن در خیابان‌ها پرداختند.
 
وزیر خارجه کانادا بارها ایران را به حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر متهم و اعلام کرده است که اسرائیل از متحدان نزدیک اتاوا محسوب می‌شود.
 
روزنامه انگلیسی "گاردین" اخیرا در گزارشی به قلم سعید کمالی دهقان نوشت: همزمان با تلاش‌های غرب برای توافق با ایران، کانادا همچنان پیگیر سیاست های ضد ایرانی است و به تشدید تنش در منطقه کمک می کند.
 
این روزنامه همچنین از برگزاری "برنامه هفته حقوق بشر ایران" در مجلس کانادا خبر داد و آن را نمایانگر جنبه‌ ای دیگر از رویکرد اشتباه اتاوا درخصوص تهران خواند.
 
طبق این گزارش، یکی از سخنرانان اصلی این برنامه مریم رجوی، از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین، بود؛ گروهکی که آمریکا و انگلیس آن را تا همین اواخر، به عنوان گروه تروریستی می شناختند. منافقین بارها به خاطر سوء رفتار با اعضای خود، با انتقاد سازمان ملل متحد رو به رو شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار