هرندی: شطرنج ایران جزو ابر قدرت‌هاست

سرمربی شطرنج‌بازان رده‌های سنی گفت: در حال حاضر شطرنج ایران در سطح بالایی از جهان قرار دارد و کنار هند و‌ چین که قدرت‌های جهان هستند، قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ خسرو شیخ هرندی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های سنی اظهار داشت: امسال شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های سنی 8، 10 و 12 سال با حضور نمایندگان دختر و پسر کشورمان در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود، این مسابقات در بخش‌های استاندارد انفرادی رپید و برق‌آسا انجام می‌شود.

وی افزود شطرنج مانند سایر رشته‌ها نیست که همه بازیکنان هم‌زمان با هم و در یک محل جمع شوند و اردو بزنند، شطرنج‌بازان هرکدام تک‌تک در استان‌های خود زیر نظر مربیان زبده به طور مداوم تمرین می کنند تا آمادگی لازم برای حضور در میادین بین‌المللی را داشته باشند.

سرمربی شطرنج رده‌های سنی گفت: در حال حاضر شطرنج ایران جایگاه بالایی در سطح آسیایی و جهانی دارد و جز ابرقدرت‌های این رشته محسوب می‌شود و کنار هندو‌چین که قدرت‌های شطرنج جهان هستند قرار می گیرد، ایران سال گذشته با مجموع 2 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز عنوان دوم مسابقات آسیایی را به دست آورد.

وی در خصوص احتمال شانس قهرمانی و مدال‌آوری گفت: چون هر سال چهره‌های جدید به تیم اضافه می‌شود،نمی‌توان شانس مدال‌آوری و قهرمانی را در این رده‌های سنی پیش‌بینی کرد و باید منتظر نتیجه نهایی باشیم.

هرندی در پایان گفت: اینکه فدراسیون شطرنج در این شرایط سخت مالی و مشکلات اقتصادی کشور، شرایطی را برای اعزام تیم رده‌های سنی به مسابقات قهرمانی آسیایی فراهم کرد، بسیار جای تقدیر و تشکر و حتی 3 تا 4 مربی هم به همراه تیم به این مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
ولی در این رشته برخلاف همه رشته های ورزشی همچنین شطرنج سایر کشورها یک مربی می تواند همزمان مربی زیر 8 سال تا بزرگسالان باشد!!
آخرین اخبار