جهانگیری در دیدار با وزیر خارجه شیلی:

جنایت‌های وحشیانه‌ نیروهای افراطی در عراق در دنیا بی‌سابقه است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: منطقه ما گرفتار افراط و خشونت است و نیروهای افراطی در عراق مرتکب جنایت‌های وحشیانه‌ای می‌شوند که در دنیا بی‌سابقه است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر شنبه به وقت محلی در دیدار وزیر خارجه شیلی که در محل اقامت معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان انجام شد، اظهارداشت: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات وجود دارد و این امر می‌تواند منجر به گسترش سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر داشتن تعامل سازنده با کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که روابط خود را با دنیا و بخصوص کشورهای صنعتی ارتقاء دهیم.
 
وی با بیان اینکه توافقات خوبی میان ایران و کشورهای 1+5 صورت گرفته است، افزود: در منطقه ما کشورهایی وجود دارند که بمب اتمی داشته، عضو ان‌پی‌تی نیستند و هیچ نظارتی هم بر فعالیت‌هایشان انجام نمی‌شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: منطقه ما گرفتار افراط و خشونت است و نیروهای افراطی در عراق مرتکب جنایت‌های وحشیانه‌ای می‌شوند که در دنیا بی‌سابقه است.
 
وی با تاکید بر لزوم گسترش روابط میان ایران و شیلی افزود: امیدوارم به زودی شاهد تاسیس نمایندگی شیلی در ایران باشیم و گفتگوها و تبادل هیات‌های دو کشور را افزایش دهیم.
 
وزیر خارجه شیلی هم با بیان اینکه روابط ایران و شیلی از گذشته روابطی خوب و نزدیک بوده است، گفت: شیلی برای ملت ایران به جهت تاریخ و تمدن کهن و دستاوردهای بزرگ احترام فراوانی قائل است.
 
وی بر ضرورت تمرکز بر اقدامات و پروژه‌های ناتمام گذشته همچون همکاری در بخش معدن تاکید کرد و افزود: در این زمینه مشکلات فنی وجود دارد که باید نسبت به رفع این موانع اقدام شود.
 
وزیر خارجه شیلی با بیان اینکه ایران از بازار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: ایران بدلیل نفوذی که در منطقه دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شیلی علاقه مند است روابط خود را با ایران گسترش دهد.
 
وی اجلاس گروه 77 را زمینه‌ای برای مطرح شدن موضوعات مهم و قابل توجه دانست و گفت: در این اجلاس می توانیم برای رفع موانع موجود در جهت رشد و توسعه کشورها به راهکارهای مناسبی دست پیدا کنیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار