روسیه صادرات گاز به اوکراین را قطع کرد

در پی تشدید مناقشات برسر قیمت گاز طبیعی صادراتی از روسیه به اوکراین، شرکت بزرگ گازپروم روسیه، گاز طبیعی ارسالی از این کشور را به اوکراین قطع می‌کند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری  اعلام کرد: در پی تشدید مناقشات برسر قیمت گاز طبیعی صادراتی از روسیه به اوکراین، شرکت بزرگ گازپروم روسیه، گاز طبیعی ارسالی از این کشور را به اوکراین قطع کرد.

دولت روسیه انتظار داشت، اوکراین دست کم دو میلیارد دلار از بدهی های معوقه خود را به شرکت گازپروم بپردازد که تاکنون چنین نشده است.


همچنین خبرگزاری فرانس 24 گزارش داد شرکت گازپروم اعلام کرد  روسيه در پي پايان ضرب‌الاجل تعيين شده، از دوشنبه سيستم پيش‌پرداخت را براي تحويل گاز به اوکراين به اجرا گذاشت.

اين سيستم بدان معناست که روسيه ديگر گازی را که پول آن از قبل پرداخت نشده باشد، به اوکراين تحويل نخواهد داد.

گاز پروم خاطر نشان کرد ضرب‌الاجل تعيين شده براي کيف به منظور پرداخت بدهي چهار ميليارد و 500 ميليون دلاري خود امروز دوشنبه 16 ژوئن ساعت 6 به وقت گرينويچ به پايان رسيد و گازپروم بر اساس قرارداد جاري،‌ سيستم پيش‌پرداخت را براي تحويل گاز به شرکت نفتوگاز اوکراين به اجرا گذاشت.

شرکت بزرگ گاز روسيه تصريح کرد هيچ پرداختي براي ماه ژوئن صورت نگرفته است. از امروز شرکت نفتوگاز اوکراين بيشتر از حجمی که پول آن را پرداخت کرده است گاز دريافت نمي کند.


انتهای پیام/




برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، گاز پروم ، قطع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار