در دیدار "نیکلاس مادورو"؛

معاون اول رئیس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت‌ها در توسعه روابط تهران – کاراکاس تاکید کرد

معاون اول رئیس‌جمهور، روابط ایران و ونزوئلا را بنیادی توصیف و بر لزوم استفاده از همه ظرفیتهای دو کشور برای توسعه روابط تاکید کرد و گفت: تهران آماده است روابط خود را با کاراکاس در سطح دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر یکشنبه به وقت محلی در دیدار "نیکولاس مادورو" رئیس‌جمهور ونزوئلا که در حاشیه اجلاس گروه ۷۷ برگزار شد، اظهار داشت: ایران از دولت مشروع و قانونی ونزوئلا حمایت و اقدامات خرابکارانه در این کشور را محکوم می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور از ونزوئلا به عنوان یک متحد خوب برای ایران یاد و اظهار امیدواری کرد همه توافقات میان دو کشور اجرایی شود.

وی بر ضرورت برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک برای توسعه روابط فیمابین دو کشور تاکید کرد.

جهانگیری از مواضع رئیس‌جمهور ونزوئلا در خصوص سوریه قدردانی کرد و گفت: سوریه در سالهای اخیر با مشکلات و بحران‌های متعددی روبرو شد و برخی کشورها قصد دخالت در سوریه را داشتند که با ایستادگی ملت سوریه و حمایت کشورهای دوست، دشمنان ناکام ماندند.

"نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن انتقاد از اقدامات مداخله‌جویانه كشورهای غربی در امور داخلی كشورهای در حال توسعه، از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف گروه ۷۷ و جنبش عدم تعهد تشكر كرد.

وی هماهنگی و گسترش روابط كشورهای عضو گروه ۷۷ را تنها راه حل رفع مشكلات موجود و رسیدن به توسعه پایدار این كشورها دانست.

مادورو روابط كشورش با جمهوری اسلامی ایران را بسیار مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد که کارهای ناتمام دو کشور به سرانجام برسد و دو کشور نسبت به تعریف برنامه‌های جدید برای گسترش مناسبات و همکاریهای فیمابین اقدام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار