نصر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

35درصد ازدواج‌ها در تهران به طلاق ختم می‌شود/ استان زنجان پیشتاز درثبت ازدواج

35درصد ازدواج‌ها در تهران به طلاق ختم می‌شود که عواملی همچون دخالت خانواده‌ها، عدم تحقق شرایط ضمن عقد و اعتیاد در بروز این آسیب اجتماعی نقش بسزایی دارد.

ولی الله نصر مدیر کل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طبق آماری که سازمان ثبت احوال کشور و مدیر کل جمعیت در سال 1392 عنوان کرد: تعداد ازدواج در سال 1392، 774 هزارو 513 نفر بوده که در مقایسه با سال 1391 این رقم 7.1 کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طبق این آمار بیشترین نرخ ازدواح در استان زنجان و اردبیل و کمترین ازدواج ها در استان تهران والبرز ثبت شده است هم چنین میزان، افرادی که در سال 1392 متارکه نموده اند 155 هزارو 369 نفر بوده اند که این آمار نسبت به سال 1391 5.3 رشد داشته واز این میان 14.1 طلاق‌ها زیر یک سال اول زندگی مشترک و یا در دوران عقد و 49.7 در 5 سال ابتدایی زندگی به وقوع پیوسته است.

نصر با اشاره به تغییراتی که در شیوه‌های آشنایی قبل از ازدواج روی داده ، تصریح کرد: عواملی همچون آشنایی و ورود به فضای مجازی، ابزارهای تلفنی واینترنتی و ... از عوامل موثر در بروز طلاق می‌باشند.

وی اظهار داشت: در سال 1392، بیست درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر شد که این امر نشان دهنده ی این است که از هر 5 ازدواج یکی به طلاق ختم می‌شود واگرچه در مقایسه با کشورهای اروپایی از هر 2 ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود رقم پایینی است اما به علت رشد بی‌سابقه آن می‌بایست مورد تحلیل، بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

نصر با اشاره به اینکه 35 درصد ازدواج‌ها در تهران و 28.6 ازدواج‌ها در استان البرز به طلاق منجر می‌شود خاطرنشان کرد: دخالت خانواده‌ها، عدم تحقیق شرایط ضمن عقد، ترک یکی از زوجین، اعتیاد به ترتیب از بیشترین عوامل موثر در بروز طلاق هستند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
بنظر من بد گمانی و خیانت و عدم اعتماد بین طرفین مهمترین علت طلاق وجدایی هستش. کاش این وضع جامعه ما نبود. بخاطز ترس از این خیانت ها پسرا از ازداواج میترسن من خودم یکیش.هیچ مشکل مالی شغلی و خونوادگی ندارم اما چشم از خیانت طرف مقابلم میترسه. کاش رو راستی تو جامعه ما یه مقدار ارزش داشت.