اصفهان/

خشک شدن زاینده رود گردشگری اصفهان را نابود کرد

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ومعادن اصفهان گفت:تاثیر بحران کم آبی و خشک شدن زاینده رود تنها بر بخش کشاورزی و فضای سبز نیست بلکه بخش صنعت،گردشگری ، میراث فرهنگی و محیط زیست اصفهان در خطر نابودی است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، «خسرو کسائیان»در چهل و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:زاینده رود به عنوان شریان حیاتی استان اصفهان همواره در بخش های کشاورزی،صنعت، میراث فرهنگی، زیست محیطی نقش موثری داشته است و امروز این شریان حیاتی تمدن اصفهان را در معرض نابودی قرار داده است.

وی خواستار احیای آب در رودخانه زاینده رود شد و گفت:اتاق بازرگانی با تشکیل اتاق فکر آب راهکارهای اجرایی احیای این رودخانه را در کوتاه مدت و بلند مدت به اطلاع مسوولین می رساند.

وی اضافه کرد:خشک شدن این رودخانه نباید به عنوان موضوع طبیعی و عادی برای مسوولین کشور تلقی شود زیرا تمدن ایجاد شده در فلات مرکزی ایران مدیون برکت این رودخانه بوده است و حیات این فلات به حیات زاینده رود وابسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری اتاق اصفهان در ایجاد بندر خشک در شرق اصفهان گفت:مجوزهای لازم برای این بندر و همچنین تخصیص زمین در مرحله پایانی است و اتاق اصفهان به عنوان رییس هیات مدیره بندرخشک اصفهان انتخاب شده است.

کسائیان راه اندازی کارگو ترمینال را یکی از برنامه های اتاق اصفهان برشمرد و گفت:طی جلسات کارشناسی با حضور استانداری و سازمان های دولتی راهکارهایی اجرایی راه اندازی این پایانه صادراتی بررسی شده و درصدد رفع موانع است.

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه خواستار استفاده از مشاوران خارجی برای احیای این رودخانه شد و گفت:نباید موضوع آب عامل تنش بین استان ها را بوجود آورد و مسوولین استان همجوار نباید به این بحران دامن بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کمیسیون تشکل های اتاق اصفهان گفت:کمیسیون طرح و برنامه با همکاری سایر کمیسیون ها با استناد به آیین نامه های اتاق ایران می تواند شرح وظایف کمیسیون ها را مشخص کند.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»نایب رییس دوم اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به تاثیر خشکی زاینده رود بر صنعت،کشاورزی و گردشگری استان اصفهان گفت:برداشت غیر اصولی آب در بالادست باعث شده که در پایین دست آبی برای کشت محصولات استراتژیک نباشد،همچنین سال گذشته بیشترین خسارت بیمه به باغات بادام بالادست اختصاص یافته است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کمیسیون تشکل های در اتاق اصفهان اشاره کرد و گفت:اتاق خواستار عضویت تشکل های اقتصادی استان است و تا کنون سازمان دهی 200 تشکل قانونی که در اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

وی از تشکل های اقتصادی استان خواست که با عضویت در اتاق ،از خدمات آن استفاده کنند و افزود:تشکلهایی مانند خانه صنعت ، معدن و تجارت ،کانون کارفرمایان ،انجمن همگن های صنعتی غیره می توانند در اتاق عضویت داشته باشند ./س


 

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.