سرپرست جدید دانشگاه تهران:

سازمان اجرایی دانشگاه تهران فاقد توانایی حل مسائل است

دانشگاه تهران نقش مهمی در حل مسائل کشور داشته و دارد. رسالت دانشگاه تهران چیزی فراتر از یک دانشگاه متعارف است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران محمود نیلی احمد آبادی، سرپرست جدید دانشگاه تهران در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه گفت: برنامه‌ها و سیاست‌هایی که در دانشگاه تهران اجرا می‌شود، باید برای دیگر دانشگاه‌ها الگو باشد. پس راه و برنامه‌ی دانشگاه تهران در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی مهم است.

وی افزود: نقش دانشگاه در اداره‌ی کشور باید فراتر از چیزی باشد که تاکنون بوده، دانشگاه تهران تاکنون کاملا در راستای تحقق برنامه‌های کلان کشور عمل کرده است و در زمینه‌های مختلف اعم از استفاده از نیروهای انسانی، تحصیلات تکمیلی، روابط بین الملل و تولید علم نیز پیش قدم بوده است.

نیلی تصریح کرد: اولین قدمی که ما باید در دانشگاه تهران برداریم، نظام پاسخ گویی و حل مسائل کشور است که از نظر منابع آموزشی این توان در دانشگاه تهران وجود دارد. اما نظام و سازمان اجرایی فاقد توانایی و یکپارچگی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما تغییر نگاه به دانشگاه است. یعنی ما می‌خواهیم نگاه سیاسی را به نگاه علمی و پیش تاز تغییر دهیم، برای تحقق این امر باید از تمام سلایق و مدیریت‌ها در سطوح مختلف استفاده شود. مشارکت هدف اصلی و جدی دانشگاه است.

نیلی اذعان داشت: دانشگاه باید متعهد شود که به صورت جدی در حل مسائل کشور به دولت کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار