به منظور افزایش ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها؛

گردهمایی هیئت‌های عمومی سازمان نظام مهندسی کشور در تیرماه برگزار می‌شود

عامری گفت: کیفیت ساختمان‌ها نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء‌ یافته به همین منظور برای افزایش بیشتر کیفیت ساختمان‌های گردهمایی هیئت‌های عمومی سازمان نظام مهندسی استان‌ها در تیرماه برگزار می‌شود.

حجت‌الله عامری، نائب رییس سازمان نظام مهندسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اجلاس هیئت‌های عمومی سازمان نظام مهندسی کشور طبق آیین‌نامه اجرایی هر ساله در تیرماه برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس با حضور تمامی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها، اعضای شورای مرکزی و دست‌اندرکاران ارشد در حوزه مهندسی ساختمان تشکیل می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: در این اجلاس عملکرد استان‌ها خط مشی سازمان برای برنامه‌های سال جاری و برنامه‌های کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلند مدت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
عامری در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری این اجلاس این است که در کل استان‌ها به یک مواضع مشترک در زمینه قانون نظام مهندسی ساختمان و همچنین رعایت مقررات ملی و ارتقاء کیفیت در صنعت ساختمان برسند.
 
نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه اظهار داشت: اجلاس هیئت‌های عمومی سازمان نظام مهندسی بزرگترین نشست متخصصان صنعت ساختمان به شمار می‌رود که هر ساله در تیرماه برگزار می‌شود.
 
عامری با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاس در سال‌های گذشته زمینه‌ساز تغییر و تحول در صنعت ساختمان، سیمای شهر، ارتقاء‌کیفیت و افزایش عمر ساختمان‌ها شده است، افزود: با وجود اینکه نمودارها حاکی از روبه رشد بودن ارتقاء‌کیفیت ساختمان‌ها است، ولی به نظر من هنوز ناکافی است و باید تلاش شود که کیفیت ساختمان‌ها به استانداردهای جهانی برسد.
 
عامری در ادامه اظهار داشت: در این اجلاس از تمامی دست اندرکاران، تشکل‌ها و صنوف صنعت ساختمان برای اولین دعوت به عمل آمده تا در حوزه ساختمان جلسات مشترک برگزار شود.
 
وی در ادامه افزود: در این اجلاس سعی خواهیم کرد اقدامات خودمان را برای رسیدن به منافع ملی هم‌سو کنیم و به مسائل تخصصی در حوزه صنعت ساختمان نگاه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه کیفیت ساختمان‌های ما فاصله بسیاری با مقررات ملی که در کل کشور نوشته شده است دارد گفت: مقررات ملی برای کل ایران نوشته شده اما در برخی از شهرها شاهد هستیم که دامنه نفوذ با مقررات ملی بسیار متفاوت است.
 
وی در ادامه گفت: در برخی از شهرهای ما به نسبت‌های مختلف حوزه ارتقاء‌کیفیت متفاوت است ولی در مجموع روند رو به رشدی دارد ولی هنوز برای رسیدن به اهدافی که قانون تعیین کرده فاصله بسیار زیادی داریم.
 
عامری با اشاره به اینکه تنها با پر کردن سازمان نظام مهندسی کیفیت ساختمان‌ها ارتقاء پیدا نمی‌کند، گفت: باید تمامی حوزه‌های ساختمان از جمله مصالح ساختمان نیروهای فنی و مهندسان ساختمان همکاری کنند.  
 
وی در ادامه توضیح داد: وزارت صنعت و معدن که در حوزه تولید مصالح ساختمانی است باید استانداردهای لازم را برای تولید بهترین مصالح ساختمانی به کار گیرد.
 
وی در ادامه یادآور شد: مصالح ساختمانی در کشور از تکنولوژی و فناوری‌های نوین روز دنیا فاصله بسیاری دارد که باید سرمایه‌گذاری‌های لازم در این حوزه صورت گیرد.
 
عامری در ادامه اظهار داشت: در حوزه نیروهای انسانی متأسفانه ما کارگران آموزش دیده به تعداد کافی نداریم و باید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت کار به طور جدی به آموزش کارگران اهتمام بورزند.
 
نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه مقررات ملی تدوین شده توسط وزارت راه و شهرسازی فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد اما در سطح منطقه دارای رتبه خوبی است، گفت: کمتر کشوری در منطقه است که استانداردهای صنعت ساختمان همچون ما داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 700 هزار پروانه ساختمان صادر شده است گفت: به طور نسبی دامنه تأثیر مقررات ملی هر روز بیشتر می‌شود به گونه‌ای شاهد هستیم بسیاری از شهرهای کشور مصالح ساختمانی با کیفیت بیشتری تولید می‌شود و صنعتی سازی با شیب ملایم در حال حرکت است و حضور آزمایشگاه‌های مستمر در سازمان نظام مهندسی بر ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان بسیار اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار