در جلسه امروز شورای شهر اعمال تخفیف 50درصدی ورودی باغ پرندگان به برخی از شهروندان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تصویب اعمال تخفیفات 50 درصد ورودی باغ پرندگان در شورا
در جلسه امروز شورای شهر اعمال تخفیف 50درصدی ورودی باغ پرندگان به برخی از شهروندان تصویب شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورا در خصوص بررسی لایحه نحوه مدیریت و بهره برداری از مجموعه باغ پرندگان و تعیین بهای خدمات بازدید آن به بیان این نظرات خود پرداختند.

حقانی عضو کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای  اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که وسعت این مکان 280 هکتار در لویزان می‌باشد افزود: تنها 22 هکتار از این مساحت به پارک پرندگان اختصاص یافته و متأسفانه بهره برداری زودهنگام در کنار وسعت  کم باغ پرندگان سبب به نتیجه رسیدن بسیاری از مسائل در این مکان گردیده  است.
وی ادامه داد البته باید در نظر داشت که تعداد و تنوع پرندگان نیز در این مکان نیز با وسعت آن تطابق نداشته و باید اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
 
در ادامه نظرات مطرح شده از سوی حقانی مسجد جامعی اظهار داشت: موضوع مورد بحث در این جلسه  تعیین بهای خدمات بازدید بوده و نه مسائلی که عنوان شده است.

طلایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به این‌:ه مطابق تبصره یک شهرداری تهران موظف به ارائه خدمات رایگان برای اقشار خاص  است افزود: این مبلغ هم اکنون در خصوص باغ پرندگان 50 درصد باشد و 50 درصد دیگر آن نیز از طریق شهرداری ارائه گردد
پیرهادی یکی از دیگر از اعضای شورای شهر با تأکید بر این‌که میان کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان و‌آنچه شورا پیش بینی نموده و باید ارائه گردد فاصله وجود دارد اظهار داشت: مسئله مطرح  دیگر این است که روشن نیست این مبالغ به حساب پیمان گ ار و یا شهرداری وازیر کمی‌گرددد.

دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به این مطابق برنامه 5 ساله شهرداری موظف به حمایت از بخش خصوصی افزود: این میزان باید در پروژه‌های جاری به 27 و عمرانی به 23 درصد برسد ضمن این‌که باید توجه داشت انجام  این اقدامات از سوی شهرداری با هزینه بیشتری روبه رو خواهد شد.

وی با اشاره به این که قیمت پایه جهت بازدید از مجموعه باغ پرندگان شش هزار تومان افزود: این مبلغ باید جهت ارائه به شهروندان با اعمال تخفیفات به 2هزار تومان کاهش یابد.
 
در ادامه نظرات مطرح شده اعضای شورا علی رضا جاوید مشاور شهردار در امور شهر سازی معماری بعنوان شهردار فعلی منطقه 4 ضمن تشکر از شهردار پیشین این منطقه با اشاره به  این‌که تمامی تلاشها در خصوص ساخت این مکان در زمان ایشان بوده اظهار داشت: تنها بهره برداری در زمان من اتفاق افتاده ضمن این‌که نباید از تلاش‌های طراح پروژه که مشاور شهردار اصفهان و مجرای باغ پرندگان این استان نیز بوده‌اند قدردانی نمود.
 
وی در ادامه فاز بهره‌برداری شده از آن در مساحت 16 تا 20 هکتار عنوان کرد و افزود: ‌با توجه به این‌که شهر تهران تاکنون چنین پروژه‌ای با این وسعت و در محیط کوهستانی را اجرا ننموده طبیعی است که این پروژه با نواقصی توام باشد.

وی با تأکید بر این‌که مناسب سازی های لازم جهت معلولین،جانبازان، کودکان و سالمندان نیز در این مکان صورت پذیرفته، احداث محیط استقرار زمستان باغ پرندگان به  دلیل برودت هوا و آسیب پرندگان در زمستان را یکی از اقدامات لازم در باغ پرندگان اشاره نمود و افزود: این پروژه در حدود 2 هفته پیش به پایان رسیده است.

وی با بیان این‌که فاز دوم این پروژه با ورود توری‌ها انجام خواهد شد به تخلیه صد درصد توری ها تجهیزات و پارتهای مورد نیاز از گمرگ اشاره نمود و اظهار داشت: تجیهزات مورد نیاز تخلیه شده است. اشاره نمود و افزود: در صورتی‌که 30 میلیارد تومان اعتبارات لازم جهت ادامه این پروژه پرداخت گردد مابقی این توری‌ها تجهیزات و اتصالات از کشورهای اروپایی دریافت می‌گردد.

در پایان نظرات عنوان شده شهردار منطقه 4 و اعضای شورای شهر لایحه بررسی تعیین بهای خدمات بازدید از مجموعه باغ پرندگان به رأی گذاشته شده و با رأی اکثریت آرا قرار شد این مبلغ ورودی باغ پرندگان برای دارندگان کارت منزلت خانواده شهدا ایثارگردان و نیز دانش آموزان و دانشجویان افراد تحت پوشش موسسات خیریه و بهزیستی و پرسنل شهرداری 50 درصد تعیین گردد.
 
در ادامه هفتاد و سومین جلسه از چهارمین دوره  شورای اسلامی شهر تهران شیخ ادیب حیدر عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان که به عنوان میهمان این هفته شورا در این جلسه حاضر بود ضمن تقدیر از ملت جمهوری اسلامی ایران ، رهبرانقلاب اسلامی و رئیس جمهور با بیان اینکه تهران نه تنها پایتخت ایران بلکه جهان اسلام است به پیروزی لبنان اشاره نمود و اظهارداشت: این پیروزی به لطف خدا و جمهوری اسلامی ایران بوده و امیدوارم که همان گونه که در سوریه نیز پیروز شدیم این پیروزی درعراق نیز میسر گردد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دشمنان خود را جزئی از ایران می‌دانند به پاسخهای سیدحسن نصرالله درقبال آنان اشاره نمود وافزود: ما از این مسئله خجالت نمی کشیم ونمی‌ترسیم که بگوییم تابع ولایت فقیه می‌باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در ادامه  به پیشنهاد رئیس شورای شهر تهران در خصوص امضای پیمان خواهر خواندگی قم ونجف به عنوان دو حوزه بزرگ جهان تشیع اشاره کرد وافزود: ما درلبنان به دوباره جاری شدن مسائل سیاسی درایران امیدوار هستیم وامیدوارم روزهای آینده ایام عزت و پیروزی برای همه باشد.

شیخ ادیب حیدر در پایان خطاب به مهندس چمران برادر شهید چمران که رشادتهای ایشان در لینان اشاره نمود وخاطر نشان کرد: برای ما اقدامات بسیار مفیدی را به انجام رساندندکه دراین خصوص قدردان ایشان هستیم.

*قناعتی: شیوه ثبت نام و تخصیص کارت بلیط های اتوبوس ومترو به یک معضل تبدیل شده است

در آغاز  جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که در غیاب مسجد جامعی با ریاست حلالی برگزار شد هر یک از اعضای شورای شهر به بیان تذکرات خود در خصوص برخی از موارد ومسائل موجود در شهر پرداختند.

قناعتی عضو کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه ضمن گلایه از نحوه ارائه کارت بلیط های اتوبوس ومترو درسطح شهر به شهروندان اظهار داشت: هر چند به گفته مسئولین معاونت حمل ونقل و ترافیک نحوه دریافت این کارتها و چگونگی برخورداری از تخفیفات آنها در سایت اعلام شده است اما طبق گفته دانشجویان و دانش آموزان و نیز اعضای کمیته امداد وصاحبان کارت منزلت ، نحوه استفاده از این تخفیفات مشخص نبوده ضمن اینکه کیفیت و شیوه ثبت نام نیز با مشکلاتی توأم است.

وی با بیان اینکه آقای تشکری هاشمی  معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران حتی جوابهای تلفن ما را نیز نمی‌دهند چه بسا به اصحاب رسانه و مردم افزود:‌ این درحالی است که این موضوع ازسه ماه تصویب شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است .

*شاکری : تقاضای رسیدگی و توقف پروژه میلاد 2 را داریم

شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از اقدامات شهرداری تهران در خصوص برگزاری ویژه برنامه مادران چشم به راه ، اصلاح مسیر جمع اوری آبهای سطحی در شریانهای حیاتی توسط شهرداری را یکی دیگراز فعالیت‌های موثر این سازمان عنوان کرد و افزود: البته فعالیت های دیگری نیز در شهرداری درحال اجراست که تقاضای رسیدگی آن را داریم که از آن جمله می توان به گود برداری  رها شده در طرح میلاد 2 اشاره نمود چرا که شورا مخالفت خود را با طراحی این پروژه عنوان کرد و لازم است در کمیسیون عمران رسیدگی شود و تقاضای توقف آن را داریم.


عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهرتهران در ادامه خاطر نشان کرد: علی رغم هزینه های فراوانی که در جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهرمی شود  ، متاسفانه با عقب آفتادگی‌های زیادی روبرو هستیم چرا که بسیاری از طرح های ارائه شده در این راستا فاقد برخورداری از جامعیت لازم بوده و سبب دوباره جمع آوری این آبها می شود ولازم است که طرح جامعی در خصوص جمع‌آوری آبهای سطحی ارائه شود و سازمان مرتبط نیز در این حوزه فعال گردد.


*سکته مغزی فرزند یکی از اعضای شورای شهر



 جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در حالی آغاز شد که ناصحی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا به دلیل سکته مغزی فرزند خود که معاون امور شهری منطقه 4 نیز می‌باشد ، دراین جلسه غایب بود.

در این جلسه اعضای شورای شهر قرار است به بررسی اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه مجوز سرمایه گذاری درشرکتها و موسسات بازرگانی ،‌صنعتی ، تولیدی ، خدماتی وتاسیس شرکت پشتیبانی مادر توسط سازمان بازنشتگی شهرداری تهران ونیز اعتراض فرمانداری به متن مصوبه به متن بودجه سال 93 سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری تهران بپردازد.

گفتنی است، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تملک ، حفظ و بازسازی عمارت معروف به عین الدوله و نیز اصلاح موادی از مصوبه آیین نامه ضوابط تأسیس و فعالیت شرکتهای تاکسیرانی خصوصی شهر تهران ، نحوه مدیریت و بهره برداری از مجموعه باغ پرندگان و تعیین بهای خدمات بازدید از آن و بررسی لایحه دستورالعمل تعیین شاخها ابزارها واهرم‌های کاهنده مشکلات زیست محیطی از دیگر مواردی است که اعضای در این جلسه به بررسی آن خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، غیبت رئیس شورای ا سلامی شهر تهران در این جلسه از دیگر موارد قابل ذکر این جلسه است.

ضمن اینکه قرار است عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه از کتاب من زنده ام رونمایی شود.


انتهای پیام/





برچسب ها: جلسه ، شورای ، بررسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار