حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع خبرنگاران:

"بابک زنجانی" همکاری لازم را با قوه قضائیه ندارد

وزیر دادگستری گفت: بابک زنجانی برای رسیدگی به پرونده‌اش همکاری خوبی با قوه قضائیه ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری در حاشیه جلسه فرماندهان و مسئولان عقیدتی پایگاه‌های بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری که صبح امروزسه شنبه(27خردادماه) در وزارت دادگستری برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

**بابک زنجانی همکاری نمی‌کند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت پرونده "بابک زنجانی" گفت: قوه قضائیه درباره این پرونده روند معمولی خود را طی می‌کند.
 
وزیر دادگستری افزود: در بخش حسابرسی طبیعی است که متهمین به خصوص بدهکاران مالی نمی‌خواهند همکاری لازم را انجام دهند که این موضوع درباره بابک زنجانی نیز صادق است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده رسیدگی به اموال بابک زنجانی توسط قوه قضائیه صورت می‌گیرد و وی به شخصه همکاری جدیدی را نداشته است.

**لایحه پلیس قضایی به کجا رسید؟
 

وزیر دادگستری درباره ارائه لایحه پلیس قضایی به مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه در دوران دولت قبل متوقف شده بود اما در دولت یازدهم دوباره آن را به بحث گذاشتیم و انشاءالله پس از نهایی شدن به زودی آن را به مجلس ارائه خواهیم داد.

وی درباره برنامه‌های وزارت دادگستری برای هفته قوه قضائیه تصریح کرد: ما درصدد هستیم با قوه قضائیه همکاری‌های لازم را داشته باشیم، به گونه‌ای که در 31 خردادماه نشست عمومی را با حضور همه مسئولین دستگاه قضا و روسای قوا در سالن اجلاس سران برگزار خواهیم کرد.

 **لایحه وکالت پیشرفت خوبی داشته است

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بلاتکلیفی لایحه جامع وکالت تصریح کرد: بحث وکالت به مانند موضوع قضا بحث مهمی است و ما باید به دغدغه‌های لازم در این راستا توجه داشته باشیم.
 
وی افزود: این لایحه در دولت قبل پیشرفت‌های خوبی داشته و مورد بررسی قوه قضائیه نیز قرار گرفته است. ما نیز همه مباحث و مطالب آن را شنیده‌ایم و دریافت کردیم، لذا یک مجموعه خوب برای ارائه به دولت آماده شده است که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک آن را به مجلس تقدیم کنیم.
 
وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برگزاری نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه دیگران گفت: هر جامعه‌ای در صورتی می‌تواند به حقوق شهروندان توجه کند که کوچکترین بخش جامعه یعنی کودکان در آن مورد توجه باشند.
 
**برای حفظ حقوق کودکان دغدغه داریم

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع رسیدگی به حقوق کودک باید در جهت رشد و تعالی این موضوع حرکت کند، لذا بنده معتقدم که در درجه اول باید آمار دقیقی درباره این موضوع استخراج شود، زیرا بدون داشتن آمار نمی‌توان برنامه ریزی کرد.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: پس از کسب اطلاعات به طور حتم ما با همکاری با سازمان‌ها و حوزه‌های علمیه نشستی را درباره حقوق کودکان در سوم تیرماه برگزار خواهیم کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: افکار عمومی و رسانه‌ها نیز باید در این مسیر ما را یاری کنند و صرفا به بیان کاستی‌ها در این حوزه نپردازند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، دادگستری ، مرجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار