بندرعباس /

تغییر روش صید از گوشگیر به لانگ لاین لازمه صید و صیادی پایدار

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: تغییر روش صید از گوشگیر به لانگ لاین راهکاری مناسب و لازم برای صید و صیادی پایدار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس پرویز محبی افزود: استفاده از تورهای منوفیلامنت به صورت زیر آبی و همچنین با چشمه های نامناسب ممنوع است.

وی در رابطه با بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان قشم گفت:شیلات استان در حال پی گیری و اجرای مقدمات لازم برای ایجاد زیستگاه های مصنوعی در صید گاه ها و آبهای شهرستان قشم است.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: حفظ و پایداری مشاغل صید و صیادی در استان هرمزگان به عنوان یک فرصت اشتغالزایی و فرهنگ دریانوردی نیازمند مشارکت همه جانبه مسئولان  یلاتی،استانی،ملی و همچنین خود جامعه صیادی و حمایت همه جانبه آنها  در این زمینه است.

 محبی انعقاد تفاهم نامه بین سازمان شیلات ایران و منطقه آزاد قشم ، تکثیر ماهیان دریایی،توسعه سایت های پرورش میگو و پرورش آبزیان در قفس،بیمه شناورهای صیادی،برگزاری کمیته مدیریت صید شهرستان،ساخت موج شکن و بهسازی بنادر صیادی قشم را از  اولویت های مهم شیلات هرمزگان در راستای بهبود وضعیت شیلات این شهرستان عنوان کرد.

وی از صیادان خواست تا نسبت به رعایت حریم مرزها اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین مسئولان شیلات شهرستان قشم نیز آموزش های لازم در این زمینه را بیش از پیش تکرار کنند./س
 
برچسب ها: صید ، لانگ لاین ، گوشگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.