افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور ناشران داخلی و خارجی از سوم تیرماه

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوم تیرماه تا نیمه‌ی ماه مبارک رمضان، با حضور 30 ناشر خارجی و 300 ناشر داخلی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس، حجت الاسلام‌ و‌المسلمین "محمدرضا حشمتی"، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت 20 روز و با حضور دو مقام رسمی از کشورها‌ی عمان و دبی برگزار می‌شود گفت: بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دو بخش مکتوب و نرم افزار و دیجیتال و با حضور کمیته‌های بین‌الملل، بانوان، دانشگاهیان، حوزویان، ناشران، کودک و نوجوان،‌میراث فرهنگی و آموزش و پرورش برگزار می‌شود و هر کمیته، در این نمایشگاه، آثار خود را برای فروش نیز ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت 18 تا 24 تعیین شده است، دلیل برگزاری این نمایشگاه در مدت زمان کمتر، نسبت به سال‌های گذشته را صرفه‌جویی در هزینه‌ها عنوان کرد.

به گفته‌ی حشمتی، سال گذشته، هشت میلیارد و 500 میلیون تومان برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد در صورتی که امسال به طرز قابل ملاحظه‌ای از میزان این اعتبار کاسته شده و همه‌ی کمیته‌ها با تلاش بیشتر و خود جوش در این نمایشگاه آثار خود را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش عفاف و حجاب در این نمایشگاه حذف نشده و به کمیته‌ی بانوان موکول شده است گفت: بخش عفاف و حجاب به صورت بارز و فعال در این نمایشگاه حضور دارد.

حشمتی در خصوص برگزاری این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس گفت:‌هر سال، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران برگزار می‌شد که امسال به دلیل برگزرای نماز در شبستان مصلا در ایام ماه مبارک رمضان، این امکان میسر نشد و با همکاری خوب شهرداری تهران و باغ موزه دفاع مقدس؛ این نمایشگاه در این باغ موزه برپا می‌شود.

رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه تمهیدات کافی برای عبور و مرور علاقمندان با پیش‌بینی دو پارکینگ در باغ موزه و ورودی کتابخانه ملی اندیشیده شده، از شهروندان خواست برای جلوگیری از ازدحام، حتی‌الامکان از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنند.

وی به علاقمندان پیشنهاد داد برای طی این مسیر از مترو استفاده کنند و نزدیک ترین راه را ایستگاه های شهید همت و شهید حقانی مترو عنوان کرد.

"برزین ضرغامی"، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران و قائم مقام این نمایشگاه نیز با اشاره به این که زبان هنر،‌ رساترین زبان در خدمت قرآن کریم است گفت: امسال برای نخستین‌بار، گنجینه‌ی هنرهای معاصر در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گذاشته می‌شود.

ضرغامی گفت:‌ از میان 80 کار مفهومی و تجسمی که به ستاد تشکیل نمایشگاه ارسال شده بود، 12 اثر به صورت انتخابی در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی از دیگر آثار هنری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان گذاشته می‌شود، 60 فیلم 114 ثانیه‌ای، انیمیشن و فیلم‌های مستند با نقد و بررسی آنها اشاره کرد. همچنین در این نشست خبری، از پوستر بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.