عشاير اهل تسنن بصره برای نبرد با تروريست‌ها آماده شدند

هزاران نفر از ساكنان و عشایر بصره درجنوب عراق از جمله عشایر اهل تسنن، به دعوت مرجعیت جهت نبرد با گروه های بعثی تکفیری لبیک گفتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، هزاران نفر از ساكنان و عشایر بصره درجنوب عراق از جمله عشایر اهل تسنن، به دعوت مرجعیت جهت نبرد با گروه های بعثی تکفیری لبیک گفتند.

خبرنگار این شبکه در گزارشی از بصره گفت به دنبال تحولات امنیتی اخیر در مناطق شمال و غرب عراق، نقش عشایر جنوب در بسیج و جذب نیروهای داوطلب مردمی برای نبرد علیه تروریست‌هادر كنار نیروهای امنیتی عراق به وضوح نمایان شده است.

بعد از فراخوان آیت الله سیستانی برای بعه دست گرفتن سلاح و نبرد با تروریست ها، عشایر و قبایل مختلف عراقی در موضعی یكپارچه، برای نبرد با پیمان بعثی ها و تكفیری ها صف بستند.

افراد قبیله سنی آل غانم از جمله کسانی هستند كه در راستای تاكید بر وحدت ملی و حمایت از خاک کشورشان، برای نبرد با تروریست‌ها داوطلب شده اند.

"حسین یوسف الغانم" از سران این قبیله به خبرنگار العالم گفت: قبیله آل غانم با همه سران و بزرگان خود بدون استثناء پس از دعوت آیت الله سیستانی، داوطلب نبرد شده است.

"محی الغانم "رئیس این قبیله هم در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: در فرات میانه داوطلبانی داریم، زیرا آل غانم در دیوانیه، السماوه، كربلای معلی و نجف اشرف هستند.

جنبش جهاد و سازندگی در جریان تجمع گسترده داوطلبان در شهر بصره از تشكیل گروهی به نام "امام منتظر" خبر داد كه متشكل از 10 هزار نیرو است، که همه داوطلبان به زودی به شهرهای تلعفر و موصل اعزام می شوند.

"داغر الموسوی" معاون اول جنبش جهاد و سازندگی به شبكه خبری العالم، گفت: گروه "امام منتظر" مخصوص افراد وابسته به جنبش جهاد و سازندگی تشکیل شده است، این گروه به طور كامل آماده حضور در جبهه های جنگ است.

تعداد داوطلبان در شهر بصره از زمان اعلام جهاد كفایی از سوی مرجعیت دینی، به بیش از سیصد هزار نفر رسیده است و مراكز پذیرش داوطلب، با استقبال گسترده اهالی روبرو شده اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: عشایر ، اهل ، تسنن ، بصره ، نبرد ، تروریست ، اماده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
افرین بر غیرت شما قضیه الان اختلاف مذهبی نیست نسل کشی از طرف دشمنان خاورمیانه است
آخرین اخبار