اوحدي در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در مشهد گفت : کل مبتلایان به بیماری کرونا در عربستان سعودی 704 بوده که از این تعداد 374 نفر بهبودی کامل پیدا کرده اند و 41 نفر نیز تحت درمان هستند اما در بین این مبتلایان هیچ زائر ایرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد   

رئیس سازمان حج و زیارت   گفت: اعزام زائران به حج تمتع امسال از 14 شهریور آغاز می شود و مدت اقامت زائران 29 تا 33 روز خواهد بود.

سعید اوحدی با بیان اینکه امسال 61 هزار و 500 زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به حج مشرف می شوند افزود:این تعداد زائر از طریق دو هزار و 500 کارگزار و 19 ایستگاه پروازی به سفر حج تمتع مشرف خواهند شد

وی گفت : طرح انطباق یکی از ویژگی های حج تمتع امسال است که براساس آن شمار زنان پزشک که به حج مشرف می شوند در مقایسه با سال گذشته چهار برابر شده و همچنین درمانگاه های شبانه روزی ویژه بانوان زائر در مکه مکرمه راه اندازی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دریافت هزینه سفر حج، افزود: برای نخستین بار هزینه زیارت طی دو قسط از زائران حج تمتع گرفته شده که قسط اول در بهمن ماه سال گذشته و قسط دوم در اردیبهشت ماه امسال پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: در دوره اخیر اعزام زائران حج عمره، از طریق مدیریت قیمت تمام شده، چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی شد در حالیکه کیفیت ارائه خدمات و سطح آن نیز ارتقا یافت.

اوحدی اظهار کرد: براساس محاسبه دقیق سود سپرده های بانکی مربوط به زائران حج تمتع، 20 میلیون ریال به هر زائر بازگردانده شد و به رغم افزایش 30 درصدی کیفیت خدمات رسانی امسال هیچ افزایش قیمتی در نرخ اعزام حج تمتع اتفاق نیفتاد.

وی بیان کرد: هم اکنون شش و نیم میلیون زائر ثبت نام شده برای عمره مفرده در کشور وجود دارند که بخشی از وجوه خود را در بانک های ملت و ملی پرداخت کرده اند

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امسال 815 هزار نفر به سفر عمره اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش دارند

اوحدی در پایان تاکید کرد: اگر امکانات لازم توسط کشور میزبان فراهم و تمهیدات مورد نیاز برای ثبت نام دوره جدید سفر عمره اندیشیده شود، شمار زائران اعزامی به عمره مفرده هر سال با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت./س

 

برچسب ها: زائر ، بیماری ، کرونا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.