ترکان به باشگاه خبرنگاران خبر داد

تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی در مناطق آزاد

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با اشاره به فسادهای مالی که در دولت قبل در برخی از مناطق آزاد به خصوص جزیره قشم رخ داده بود، گفت: در حال حاضر کارگروهی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی که در این مناطق صورت گرفته، تشکیل شده است.

"اکبر ترکان" دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران درباره اقدامات دولت یازدهم در جهت گسترش مناطق آزاد گفت: دولت یازدهم درصدد است با اتخاذ تدابیر ویژه از امکانات موجود در مناطق آزاد به نحو احسن استفاده کند.
 
*طرح ایجاد منطقه آزاد جاسک در دستور کار دولت

وی افزود: پس از روی کارآمدن دولت یازدهم، طرح ایجاد منطقه آزاد جاسک مورد توافق کمیته اعضای شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفته و انشاء‌الله به زودی طرح آن به هیئت وزیران تقدیم می‌شود تا به صورت لایحه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.  
 
مشاور رئیس‌جمهور همچنین درباره تبدیل بوشهر به منطقه آزاد اظهارداشت: درباره این موضوع از سوی معاون اول رئیس‌جمهور دستورات لازم صادر شده است و استاندار بوشهر نیز طرح و برنامه‌ مورد نظر خود را برای تبدیل این استان به منطقه آزاد ارائه کرده است.  
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح تبدیل بوشهر به منطقه آزاد در دستور کار قرار دارد اما باید مسیر خود را طی کند.
 
*اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد درباره برنامه‌های ویژه دولت یازدهم برای استفاده از ظرفیت مناطق آزاد گفت: در این راستا ما درصدد هستیم تا خط مشی‌هایی را که مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در بند 11 درباره مأموریت‌های مناطق آزاد تعیین کرده‌اند، در این مناطق به کار ببندیم. 

ترکان تصریح کرد: در بند 11 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در باب مناطق آزاد تأکید شده است که تسهیل تولید، توسعه صادرات، ارتقای فناوری، تأمین نیازهای درونی کشور و تأمین نیازهای مالی مولفه‌هایی است که باید به آنها توجه شود و مقام معظم رهبری نیز در این بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به این محورها اشاره داشته‌اند.
 
مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت: دوستان ما در مناطق آزاد درصدد هستند تا این محورها را به برنامه‌های عملیاتی تبدیل کنند زیرا برای اینکه امر تولید را تسهیل کنیم باید موانع تولید را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم و در جهت توسعه صادرات و ارتقای فناوری‌ها وارد عمل شویم.  
 
*مناطق آزاد در کشور ما پیشرفت چشمگیری نداشته است

وی تأکید کرد: متأسفانه از ابتدا تا به امروز مناطق آزاد در کشور ما عملکرد قانع کننده‌ای نداشته‌اند و ما شاهد بودیم که برخی از مناطق عملکردشان مثبت و برخی از مناطق عملکردشان منفی بوده است از این رو در مجموع پیشرفت چشمگیری در این مناطق حاصل نشده است.  
 
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد درباره پیگیری‌های این سازمان در رابطه با فسادهای مالی  که در دولت قبلی در برخی از مناطق آزاد به خصوص قشم رخ داده بود اظهارداشت: در حال حاضر همه مواردی که در این زمینه وجود دارد استخراج شده که به دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری ارسال می‌شود.

ترکان خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس‌جمهور کار‌گروهی را در جهت رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی که در مناطق آزاد رخ داده است تشکیل داده تا به این موضوعات رسیدگی کند لذا اقدامات لازم نیز از سوی معاون اول رئیس‌جمهور درباره این موضوع انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مناطق ، آزاد ، ترکان ، یازدهم ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.