علل ناکامی سه تیم قدرتمند در جام جهانی برزیل

حذف دو تیم ملی فوتبال اسپانیا وانگلستان و باخت تیم ملی ایتالیا مقابل کاستاریکا در جام جهانی 2014 برزیل بهانه ای شد تا علل ناکامی این سه تیم درجام جهانی برزیل را بررسی کنیم.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم‌های ملی اسپانیا، انگلیس، استرالیا و کامرون خیلی زود از جام جهانی کنار رفتند و 12 تیم دیگر هم در ادامه به این تیم‌ها اضافه می‌شوند و با جام جهانی خداحافظی می‌کنند.

به هر حال کنار رفتن تیم ملی اسپانیا نسبت به حذف انگلیس از جام جهانی تفاوت‌های فنی داشت و این دو تیم قابل قیاس با یکدیگر نیستند. تیم ملی فوتبال اسپانیا معدن تاکتیک، پاس و تسلط بر توپ بود اما انگلیس در تسلط بر توپ و مدرن بودن پاس‌ها دچار ضعف بود.

هر دو تیم فوتبال انگلیس و اسپانیا در پست حیاتی شان یعنی هافبک طراح و بازیساز سن بازیکنان‌شان بالا بود. اینیستا و جرارد دو هافبک میانی اسپانیا و انگلیس به خاطر سن بالایشان نتوانستند در تقسیم توپ بین مهاجمان و جنگیدن در میانه زمین برابر حریفانشان موفق عمل کنند.

پیرلو در میانه زمین ایتالیا هم همان اشکالی را داشت که جرارد و اینیستا داشتند. نکته حائز اهمیت این است که هر سه بازیکن میانی و بازیساز تیم‌های فوتبال اسپانیا، انگلیس و ایتالیا از لحاظ سنی و کارایی مثل هم هستند یحیی توره هافبک تیم ملی فوتبال ساحل عاج هم نقش تعیین کننده‌ای برای تیمش ایفاء می‌کند بر این اساس می‌بینیم که لیست طراح میانی یا هافبک بازیساز حیاتی است و تیم‌هایی که در این پست خوب عمل نکنند در مقابل حریفانشان دچار مشکل می‌شوند. دوم بازی کند در هر سه تیم فوتبال اسپانیا، انگلیس و ایتالیا وجود داشت.

تیم ملی اسپانیا با ارائه بازی تیکی تاکای بیش از اندازه زمان را برای حمله کردن می‌کشت و حریفانش هم شناخت خوبی از سیستم بازی این تیم داشتند. نحوه پاس‌های تیم ملی انگلیس هم یک مقدار دیر هنگام و قابل پیش بینی بود.

کندی تاکتیکی در تیم انگلیس مشهود بود. خلاقیت برخی از بازیکنان تیم‌های فوتبال اسپانیا، انگلیس و ایتالیا برای همه شناخته شده است و آن‌ها توسط حریفانشان آنالیز شدند. پاس‌های پیرلو هافبک بازیساز ایتالیا توسط حریفان شناسایی شده است.

همچنین حریفانی که مقابل اینیستا طراح حملات اسپانیا قرار می‌گیرند با آنالیز پاس‌های اینیستا می‌تواند مسیر پاس‌ها را شناسایی و قطع کنند. پاس‌های استیون جرارد هافبک انگلیس هم تشخیص پاس‌های این بازیکن راحت است.

قابل پیش بینی بودن نحوه بازی عامل مشترک در هر سه تیم فوتبال اسپانیا، انگلیس و ایتالیا است. همچنین در حساس‌ترین پست یعنی هافبک بازیساز هر سه تیم دارای بازیکنان پیر و فرسوده هستند.

گفتنی است برخلاف این سه تیم، تیم جوان و سرحال فرانسه تا حالا نتایج درخشانی کسب کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار